همکاری و هم‌افزایی مناطق آزاد ماکو و ارس در توسعه گردشگری

اقتصاد ایران: رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ توسعه صنعت گردشگری مناطق آزاد ماکو و ارس با هم‌افزایی و همکاری مشترک امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، حسین گروسی در نخستین نشست معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان‌های منطقه آزاد ماکو و ارس افزود: در کنار رقابت سالم که موجب توسعه می‌شود، باید از ظرفیت‌ها و فرصت‌های بین دو منطقه در راستای توسعه همه‌جانبه این مناطق بهره جست.

وی با بیان این‌که در حوزه منابع گردشگری، ایران جزو ۱۰کشور برتر جهان است، تصریح کرد: متاسفانه کشور ایران در جذب گردشگر دارای رتبه خوبی نیست و باید برای تقویت این حوزه برنامه‌ریزی ویژه‌ای صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، تبدیل مناطق آزاد به پایلوت گردشگری خرید به منظور جلوگیری از خروج شهروندان به کشورهای همسایه برای خرید را مهم دانست و افزود: در حوزه گردشگری سلامت و ورزشی نیز ظرفیت‌های خوبی داریم که باید برگزاری رویدادهای مشترک توسط دو منطقه هدفگذاری شود.

گروسی،‌ فرودگاه منطقه آزاد ماکو را ظرفیتی دیگر برای هر دو منطقه برشمرد و اظهار داشت: کارگوی فرودگاهی این منطقه فرصت خوبی برای واحدهای تولیدی و صادرات از هر دو منطقه فراهم ساخته است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در پایان، برگزاری هرگونه همکاری مشترک میان مناطق آزاد ماکو و ارس مایه خیر و برکت برای مناطق عنوان کرد و خاطرنشان نمود: ظرفیت‌های گردشگری ماکو و ارس برای افزایش درآمدها، معرفی داشته‌های تاریخی، طبیعی و دست‌آفرینش‌های هنرمندان این مرز و بوم به سایر فرهنگ‌ها و نیز تعاملات فرهنگی در سطح جهان بسیار زیاد است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ