وزیرراه وشهرسازی:

مولدسازی دارایی‌ باید اولویت اصلی راه‌آهن باشد

اقتصاد ایران: مجمع عمومی سال ۱۴۰۰ راه آهن جمهوری اسلامی ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار گردید و طی آن بر ضرورت مولد سازی دارایی به عنوان اولویت اصلی راه آهن تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و دکتر سید میعاد صالحی، معاون وزیر و مدیرعامل راه‌آهن مجمع عمومی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۱۴۰۰ راه‌آهن در مورخ ۳ بهمن ۱۴۰۱ در ساختمان شهدای راه آهن برگزار شد.

در این مجمع، اعضای هیأت مدیره راه‌آهن، رئیس امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی به همراه بازرس، حسابرسان قانونی و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه حضور داشتند و گزارش مجمع برای اعضای حاضر قرائت شد که پس از بحث و بررسی، به اتفاق آرا مورد تصویب قرار گرفت.

بذرپاش در این مجمع ضمن تبریک آغاز ماه رجب به آحاد مردم به ویژه خانواده بزرگ راه‌آهن، اظهار کرد: بسیاری از زحمات تلاشگران عرصه راه‌آهن به اندازه کافی دیده نمی‌شود؛ اما زمانی که حادثه‌ای رخ می‌دهد، آن حادثه برجسته می‌شود.

وی با قدردانی از کارکنان راه آهن که در همه شرایط از جمله اتفاقات اخیر که روی داد، تلاش کردند تا مردم عزیز سریع‌تر و سالم‌تر و با امنیت بهتر و در زمان مناسب به مقاصدشان برسند، تاکید کرد: قبلاً مکرراً عرض کرده بودم و در اینجا نیز مجدد از تمام تلاش‌های این عزیزان که در تمام طول سال انجام می‌دهند، قدردانی می‌کنم.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه مجموعه راه‌آهن یک دستگاه اجرایی بزرگ است و با انباشت مشکلات سال‌های گذشته در احداث و نگهداشت خطوط ناوگان ریلی و مشکلاتی از قبیل منابع مالی مواجه است، تصریح کرد: راه آهن نیاز به ارائه راهکارهای میان بر برای رفع این مشکلات دارد.

بذرپاش ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد ابتکاراتی فراتر از منابع عمومی، خاطرنشان کرد: مولدسازی دارایی باید اولویت اصلی راه‌آهن باشد تا غیر از منابع سنتی منابع دیگری هم برای تامین مالی ایجاد شود.

وزیر راه و شهرسازی خواستار تقویت ابزارهای مالی شرکت راه‌آهن شد و خاطرنشان کرد: در حوزه مالی، از اهرم‌هایی جدید و متنوعی که وجود دارد استفاده کنید.

صالحی مدیرعامل راه آهن نیز با تشکر از وقت مبسوطی که وزیر محترم راه و شهرسازی برای این جلسه اختصاص داد، توضیحاتی را درباره مشکلات بزرگ به جا مانده از گذشته همچون بدهی‌ها و عدم تعمیرات چند هزار میلیارد تومانی، ناترازی شدید منابع و مصارف شرکت راه آهن، عدم تخصیص اعتبارات مصوب و قانونی به شرکت راه اهن از سوی سازمان برنامه و بودجه و … ارائه نمود.

لازم به ذکر است، بلافاصله پس از اتمام جلسه مجمع، هیات مدیره و معاونین راه آهن تشکیل جلسه دادند.در این جلسه مدیرعامل راه آهن بر ضرورت رسیدگی فوری به تمام نکات و دستورات وزیر محترم راه و شهرسازی تاکید نمود و مقرر شد برنامه تحولی و ابتکاری جهت جهش حوزه حمل و نقل ریلی به فوریت در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تدوین و ارائه گردد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ