عوارض واردات سموم در بودجه ۱۴۰۲ چقدر است ؟

اقتصاد ایران: عوارض واردات هر لیتر / کیلوگرم سم آماده کشاورزی در بودجه ۱۴۰۲، ۱۴.۶۴۰ ریال و سم فنی وارداتی ۷.۳۲۰ ریال برآورد شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، جدول شماره ۱۶ بودجه ۱۴۰۲ درباره تعرفه‌های درآمدهای موضوع جدول ۵ است. در این جدول ردیف درآمدی دولت از اخذ عوارض واردات میوه و سبزیجات است. درآمد حاصل از واردات برای هر کیلو انواع میوه و سبزیجات ۷۰۰ ریال (۷۰ تومان) بوده است.

درآمد حاصل از اخذ عوارض از واردات میوه و سبزیجات و سموم کشاورزی، غله، نشا نهال و پیازهای گل‌های زینتی، انواع چوب، انواع بذر پنبه، برنج، چای، کنجاله، لوبیا، کلزا، جو، ذرت و دانه‌های روغنی مشخص شده است. عوارض واردات هر لیتر / کیلوگرم سم آماده کشاورزی ۱۴.۶۴۰ ریال (۱۴۶۴ تومان) و سم فنی وارداتی ۷.۳۲۰ ریال (۷۳۲ تومان) برآورد شده است.

در حال حاضر ۸۳ درصد از سموم مورد نیاز بخش کشاورزی در داخل تولید و تأمین می‌شود، از این رو در راستا حمایت از محصولات داخلی عوارض و تعرفه واردات سموم خارجی بالا در نظر گرفته شده است.

درآمد حاصل از عوارض سایر محصول بدین شرح است: هر کیلو غلات، دانه‌های روغنی و کنجاله ۲۰۰ ریال (۲۰ تومان)، انواع چوب ۳۰۰ ریال (۳۰ تومان)، پنبه و انواع چای ۵۰۰ ریال (۵۰ تومان)، انواع بذور کاشتنی اعم از محصولات کشاورزی ۲۵۰ ریال (۲۵ تومان) و نیز هر کیلو انواع پیاز گل‌های قلمه و نهال ۲۰۰ ریال معادل ۲۰ تومان است.

بر اساس توضیحات سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری کشور برای حمایت از بخش دام و کشاورزی، تعرفه واردات نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی از ۴ به یک درصد کاهش یابد تا در ادامه بهای تمام شده محصولات نهایی نیز روند کاهشی داشته باشد.

در ادامه ردیف مربوطه جدول شماره ۱۶ در ارتباط با تعرفه درآمدهای موضوع جدول شماره ۵ بودجه ۱۴۰۲ می‌آید. اعداد در جدول به ریال است.

۱۴۶۴ تومان عوارض واردات سموم در بودجه ۱۴۰۲

۱۴۶۴ تومان عوارض واردات سموم در بودجه ۱۴۰۲

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ