معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه تاکید کرد:

لزوم توسعه روابط تجاری،مالی و بانکی ایران با عراق

اقتصاد ایران: در هفدهمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی بر لزوم توسعه هر چه بیشتر روابط گمرکی،تجاری، مالی، بانکی، سرمایه گذاری و حمل و نقل با عراق تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، هفدهمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری در سه محور بررسی وضعیت روابط اقتصادی با عراق، اقدامات انجام شده در حوزه دانش بنیان و آخرین وضعیت کمیسیون‌های مشترک بین جمهوری اسلامی ایران با ترکمنستان و نیکاراگوئه به میزبانی وزارت امور خارجه و به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی این وزارتخانه  و با حضور اعضای ستاد شامل مدیران دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.

در ابتدای نشست با اشاره به وجود نزدیک به ۸ هزار شرکت دانش بنیان در کشور گزارشی از اقدامات صورت گرفته حمایتی و توانمند سازی این شرکت‌ها جهت رسیدن به صادرات و ارز آوری ارائه شد. 

دسته بندی شرکت‌ها بر اساس نوع کار و محصول و ایجاد باشگاه شرکت‌های دانش بنیان جهت تمرکزگرایی و ارائه خدمات حمایتی بهتر از جمله این  اقدامات بود.

در بخش دوم نشست، گزارشی از آخرین وضعیت کمیسیون‌های مشترک بین جمهوری اسلامی ایران با ترکمنستان و نیکاراگوئه ارائه شد که ضمن اشاره به اهمیت این کمیسیون‌ها، بر اجرایی شدن مصوبات آن نیز تأکید شد. 

بخش پایانی جلسه که به بررسی وضعیت روابط اقتصادی با عراق اختصاص داشت با اشاره به رشد ۲۳ درصدی تجارت با این کشور طی ۱۰ دوره ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و همچنین جایگاه کشور عراق به عنوان دومین شریک تجاری کشور بعد از چین بر لزوم توسعه هر چه بیشتر روابط گمرکی،تجاری، مالی، بانکی، سرمایه گذاری و حمل و نقل تأکید شد.

در پایان ابراز امیدواری شد با تدوین و تصویب سازو کارهای تسهیل کننده و  تشویق به سرمایه گذاری در عراق این امر محقق شود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ