اطلاعیه شورای رقابت درباره اقدامات در حوزه خودرو

اقتصاد ایران: شورای رقابت در قالب اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با توجه به التهاب ایجاد شده در بازار خودرو و ضرورت تبیین اقدامات شورا، این اقدامات تشریح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از شورای رقابت، این نهاد تصمیمات شورای رقابت و سیاست این شورا در حوزه خودرو را اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

بنابراین در این چارچوب با توجه به التهاب ایجاد شده در بازار خودرو و ضرورت تبیین اقدامات شورای رقابت، در اطلاعیه‌ای اقدامات شورا در حوزه خودرو را به شرح ذیل اعلام کرد: ‌از ابتدای فعالیت دوره سوم شورا در اردیبهشت ۱۴۰۱ بررسی و پایش بازار خودرو و سیاست‌های مربوطه در دستور کار مرکز ملی رقابت قرار گرفت و با اتمام اعتبار مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا و طی جلسات ۵۲۷، ۵۲۸ و نهایتاً ۵۳۳ این شورا، کارگروه خودرو با هدف پایش و پیشنهاد سیاست‌های مربوط به این بازار ایجاد شد.

د‌ر ادامه اطلاعیه شورای رقابت آمده است: جلسات کارگروه خودرو در مرکز ملی رقابت با حضور همه ذینفعان و متخصصان این حوزه به صورت فشرده و فوق العاده تشکیل و در حال بررسی بازار و جمع‌بندی دستورالعمل موضوع بند ۵ ماده ۵۸ قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی می‌باشد که در صورت تصویب شورای رقابت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

د‌ر بخش دیگری از اطلاعیه شورای رقابت نوشته شده است: شورای رقابت انتظار دارد ضمن ملاحظه اختیارات و وظایف قانونی این شورا از اظهارنظرهای غیرمستند و نا دقیق پرهیز کرده و به بهینه شدن تصمیمات شورا کمک شود.

د‌ر بخش پایانی اطلاعیه شورای رقابت آمده است: با توجه به شرایط نامناسب اقتصاد کشور از منظر رقابت و ضرورت مداخله جدی شورا در بخش‌های مختلف با هدف توسعه فضای رقابتی و رفع انحصارات و برنامه گسترده شورا در این خصوص در دوره سوم، امید است اصحاب رسانه و صاحب‌نظران اقتصادی ضمن بازتعریف نقش و جایگاه شورای رقابت در نظام حکمرانی کشور به تحقق اهداف شورا در بخش‌های مختلف کمک کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ