دکتر دهقانی فیروز آبادی:

اقتصاد دانش بنیان با حضور و همکاری بانکها رقم می خورد

اقتصاد ایران: معاون علمی، فناوری گفت: زمانی که در مورد اقتصاد دانش بنیان سخن می گوییم نمی توانیم توسعه آن را بدون بانکها متصور شویم. در واقع اقتصاد دانش بنیان رقم نمی خورد مگر با حضور بانکها.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در مراسم افتتاح کارخانه هوشمندسازی و نوآوری گفت: یک فرهنگی وجوددارد که ما باید دانش بنیانها را حمایت کنیم اما من به این موضوع اعتقادی ندارم بلکه باید دانش بنیان ها از ما حمایت کنند.

وی گفت: دانش یک موضوع پراهمیتی است که پایه های اساسی آن مغزافزار، نرم افزار و تولیدات اندیشه بدون ساختمان و تجهیزات است؛ هر ساختمانی بدون این عوامل دانش، ارزشی ندارد. در واقع بدون مالکیت فکری نمی توان به اقتصاد دانش بنیان فکر کرد.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: حوزه دانش بنیانها حوزه ای است که ارزش افزوده بالایی دارد و اکنون دنیا، دنیای رقابت بر دانش است. به همین دلیل است که دانش همان قدرت و حاکمیت بر دنیا خوانده می شود؛ در آیه ای از قرآن نیز به این مهم با آیه الاعلم و السلطان اشاره شده است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری عنوان کرد: محصولات دانش بنیان ارزشمند هستند و نیاز به حمایت ندارند. باید مشتری برای آنها صف بکشد تا بتوانیم اقتصاد دانش بنیان را رقم بزنیم.

وی تاکید کرد: اگر واقعا این فضای درست را بسازیم که مردم، سرمایه گذاران و بانکها این موضوع را درک کنند می توانیم سود و ارزش افزوده حاصل از دانش را داشته باشیم.

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه بانکها می توانند در ایجاد ارزش افزوده نقش خود را ایفا کنند گفت: ارزش واقعی دانش بنیان ها را باید حکومت، دولت و بانکها متوجه باشند؛ این عوامل مهم باید به ما کمک کنند تا شرکت ها حرف جدید خود را تبدیل به ارزش و بازار کنند.

وی خاطرنشان کرد: معاونت علمی و فناوری وظیفه حمایت و پشتیبانی از ایده های اولیه را برای رسیدن به محصول اولیه محققان را دارد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری افزود: ما باید به شرکت هایی که ابرشرکت تولید کننده فناوری هستند توجه کنیم.

وی وجه تمایز کارخانه نواوری امیدی نو با سایر کارخانه‌ها را همکاری بانک با آن دانست و اظهار کرد: اینکه بانکی به طور جدی پای کار باشد و بر روی حوزه‌ای پیشرو در دنیا متمرکز شود، بسیار مهم است؛ چرا که ترکیب موضوع هوشمند سازی با این همکاری ها، اتفاقات بسیار جالبی را رقم خواهد زد.

وی با اشاره به شرکت‌های مستقر در این کارخانه خاطرنشان کرد: ترکیب فناوری گردشگری، بانکداری و هوشمند سازی، ارزش افزوده جالبی را ایجاد می کند و ورود بانک به صورت پیشرو در این کارخانه نواوری اتفاق خوبی است که امروز اتفاق افتاده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ