خرید تیر آهن 12 زیر قیمت بازار

اقتصاد ایران: تیرآهن ۱۲، یکی از کوچک‌ترین سایزهای موجود در بازار است که بیشتر برای ساخت و سازهای سبک استفاده می‌شود.

اخبار شرکت ها-  پیش از خرید  تیرآهن ۱۲، باید ابتدا سوالاتی را از خود بپرسید: قیمت تیرآهن ۱۲ چگونه تعیین می‌شود؟ چه میزان از این محصول برای پروژه شما مورد نیاز است؟ از کجا می‌توانید ارزان‌ترین تیرآهن ۱۲ را با بهترین قیمت بخرید؟

برآورد مقدار تیرآهن ۱۲ مورد نیاز برای سازه

پیش از خرید هر محصولی، باید ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که به چه مقدار از آن نیاز دارید؟ خود این کار باعث می‌شود که در هزینه‌ها تا حد زیادی صرفه‌جویی گردد.

به عنوان مثال، بهتر است بدانید که تیرآهن ۱۲ به عنوان پایه اصلی سازه‌های سنگین انتخاب خوبی نیست، بنابراین باید به فکر تیرآهن‌های قوی‌تری باشید. پس این محصول چه کاربردی دارد؟ جواب این سوال در چند مورد خلاصه می‌شود:

ایجاد ستون اصلی برای سازه‌های سبک و ستون فرعی برای سازه‌های متوسط رو به سبک استفاده جهت ایجاد پوشش سقف به دلیل وزن کم و عدم فشار به سازه ساخت خرپا و بادبند در ساختمان‌ها برای بالا بردن استحکام دیوارهای خارجی ایجاد پل‌های لانه زنبوری جهت انتقال نیرو و کاهش فشار به سازه

بنابراین همانگونه که می‌بینید اگرچه نقش تیرآهن ۱۲ در اغلب سازه‌ها نقش اصلی نیست، اما می‌تواند در کاهش وزن ساختمان، پخش شدن نیرو بین تمام بخش‌ها و همچنین ساخت قسمت‌های فرعی بسیار موثر باشد. پس از برآورد مقدار موردنیاز، می‌توانید به راحتی هزینه اولیه برای خرید تیرآهن ۱۲ را محاسبه کنید. برای این کار، می‌توانید از روش‌ مراجعه حضوری به بازار آهن شهرتان یا روش آنلاین مثل استفاده از جدول قیمت‌های آهن اسپات استفاده کنید.  

با این جدوال حتی میتوانید وزن تیرآهن 22 (https://ahanspot.com/cat/beam/22t/) را نیز محاسبه کنید، چرا که فرمول محاسبات وزن تیرآهن یکسان است.

نحوه محاسبه وزن و قیمت تیرآهن ۱۲

عوامل زیادی می‌تواند روی افزایش یا کاهش قیمت تیر آهن ۱۲ موثر باشد. به عنوان مثال:

تغییرات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در کشور یا سطح جهانی مانند بروز جنگ، نا به سامانی‌های دولتی، سیاست‌گذاری‌های جدید و موارد دیگر می‌تواند روی قیمت تیرآهن اثرگذار باشد. زمان‌های مختلف سال و تغییرات آب و هوا مانند سرد شدن یا گرم شدن هوا، باعث تغییرات جزیی در قیمت تیرآهن ۱۲ و سایر آهن آلات ساختمانی می‌شود.  نزدیکی به کارخانه‌های تولید تیرآهن می‌تواند تا حد زیادی باعث کاهش قیمت نهایی شود؛ زیرا در این صورت هزینه حمل و نقل بسیار کمتر خواهد شد. 

بنابراین پیش از اقدام به خرید تیرآهن‌های ۱۲، ابتدا فاکتورهای مختلف را در نظر بگیرید. پس از این کار، نوبت به محاسبه وزن محصول می‌رسد، زیرا وزن تیرآهن روی قیمت آن تاثیر مستقیم دارد. برای این کار، ابتدا مقدار تیرآهن مورد نیاز را محاسبه کنید، سپس بر اساس جدول وزنی زیر، قیمت نهایی را محاسبه نمایید:

وزن تیرآهن

سایز تیرآهن

ارتفاع

عرض بال

ضخامت جان

ضخامت بال

وزن شاخه 1 متر (kg)

وزن شاخه 12 متر (kg)

12

120

64

4/4

6/3

10/4

124/8

بر اساس این جدول، اگر ۱۰ شاخه آهن ۶ متری بخواهید و قیمت روز تیرآهن بر اساس هر کیلو، Nتومان باشد، باید طبق فرمول زیر عمل کنید تا به قیمت نهایی برسید:

N (10.4*6)*10

به عنوان مثال اگر قیمت هر کیلو، به صورت فرضی ۱۵ تومان باشد، قیمت تمام تیرآهن‌های موردنیاز شما چیزی در حدود ۹۳۶۰ تومان خواهد شد. با این حال همیشه لازم نیست برای تعیین قیمت این مسیر طولانی را طی کنید.

در سایت آهن اسپات، جدول‌های منظمی وجود دارند که قیمت محصولات فولادی از جمله تیرآهن ۱۲ را به صورت به روز و لحظه‌ای اعلام می‌کنند. با استفاده از چنین سایت‌هایی، وقت کمتری برای برآورد قیمت صرف می‌کنید و انتخاب‌های متنوع‌تری نیز خواهید داشت. 

خرید تیرآهن ۱۲ زیر قیمت بازار

یکی از دغدغه‌های مهم برای کسانی که در زمینه ساخت و ساز فعالیت دارند، این است که در عین حفظ کیفیت، محصولی با قیمت مناسب خریداری کنند. برای این کار، ابتدا باید درباره محصولی که قرار است بخرید اطلاعات جامعی جمع آوری کنید. به عنوان مثال، بهتر است بدانید که تیرآهن ۱۲ در ایران، در انواع IPE در بازار موجود است. این محصول حدود ۱۲۵ کیلوگرم وزن دارد و اندازه آن عموما ۱۲ متر است. تمام این اطلاعات به شما کمک می‌کند که بر اساس نیازتان، مقدار موردنظر را به راحتی برآورد کنید و از همین راه هزینه‌ها را بدون افت کیفیت کاهش دهید. 

همچنین در آهن اسپات می‌توانید قیمت تیرآهن ۱۲ در کارخانجات نزدیک به محل ساخت و ساز را به راحتی مشاهده کنید و به صورت مستقیم خرید خود را انجام دهید. این کار علاوه بر کاهش هزینه‌های حمل و نقل، باعث صرفه‌جویی در زمان شما نیز خواهد شد. 

همچنین یکی دیگر از راه‌هایی که برای خرید تیرآهن ۱۲ ارزان می‌توانید به آن فکر کنید، خرید تیرآهن دست دوم است. این راهکار، در شرایطی که قرار نیست از تیرآهن به عنوان ستون اصلی استفاده کنید بسیار کارگشا است. محصولات فولادی دست دوم اغلب قیمت کمتری دارند و در برخی موارد، استحکام قابل قبولی نیز خواهند داشت. 

نتیجه‌گیری

تیرآهن ۱۲ محصولی سبک با استحکام نسبتا پایین در مقایسه با دیگر انواع تیرآهن است. این محصول در سازه‌های سبک می‌تواند به عنوان ستون استفاده شود و در سازه‌های متوسط یا بزرگ، نقش‌های فرعی مانند ساخت خرپا یا سقف را بر عهده دارد. 

قیمت این نوع تیرآهن بر اساس فاکتورهایی مانند وزن، تغییرات آب و هوا، مسائل اقتصادی و... ممکن است دچار نوسان گردد. به همین دلیل کسانی که در زمینه ساختمان‌سازی فعالیت دارند، به دنبال روشی برای خرید تیرآهن ۱۲ با قیمت ارزان هستند.

سایت آهن اسپات (ahanspot.com) ، خدمات ارائه قیمت به روز، مشاوره پیش از خرید و همچنین خرید آنلاین محصولات فولادی از جمله تیرآهن ۱۲ را برای بهبود و تسریع روند خرید به کاربران ارائه می‌دهد. 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ