اجرای طرح تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور

اقتصاد ایران: معاون امور جنگل‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از اجرای طرح تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، نقی شعبانیان، معاون امور جنگل‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور صبح امروز در بازدید از نهالستان شهید عموزاده سمنان اظهار کرد: استان سمنان در طرح کاداستر و سنددار شدن اراضی ملی، تولید نهال، کنترل ریزگرد و جلوگیری از توسعه بیابان فعالیت‌های خوبی داشته و همچنین ادامه دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور و ظرفیت نهالستان‌های استان سمنان در اجرای این طرح افزود: تولید و کاشت سالانه 2.5 میلیون اصله نهال در استان سمنان هدف‌گذاری شده است که امسال 900 هزار اصله نهال در این نهالستان‌ها در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری سال جاری توزیع می‌شود.

معاون امور جنگل‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در خصوص ارزش منابع طبیعی، گفت: امروز دنیا با چالش‌های زیست‌محیطی زیادی ازجمله بلایای طبیعی تا آلودگی خاک، آب، فرسایش، ریزگرد، سیل، طوفان و تغییر اقلیم و عوامل ناشی از آن روبه‌رو است و در کشور ما نیز همین بحران‌ها وجود دارد.

شعبانیان با بیان اینکه تمام این بحران‌ها ناشی از کم‌توجهی و بی‌توجهی به منابع طبیعی در سراسر دنیا است و کشور ما هم از این قاعده بی‌تأثیر نیست، ادامه داد: عرصه منابع طبیعی کشور ازنظر کمیت مناسب است؛ اما قرار گرفتن در منطقه خشک و نیمه‌خشک زمین موجب کاهش کیفیت این منابع شده که این موضوع وظیفه ما را مقابل حفظ عرصه‌های خدادادی سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حفظ منابع طبیعی وظیفه شرعی، قانونی، فرهنگی و تاریخی ما است که آموزه‌های دینی بر آن تأکید دارد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز توجه زیادی به موضوع منابع طبیعی و درختکاری دارند و ازنظر فرهنگی در شعارهای ما از این موضوع نیز فراوان یاد شده است.

معاون امور جنگل‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بیان کرد: حفاظت از منابع طبیعی یکی از سخت‌ترین مدیریت‌ها است و شب و روز نمی‌شناسد و با بحران‌های مختلفی روبه‌رو است و اگر عاشق این کار نباشید، کم می‌آورید.

شعبانیان اظهار کرد: جنگل‌کاری کشور ما بیش از یک‌هزار سال قدمت دارد که نشان می‌دهد در زمینه حفظ منابع طبیعی نباید کوتاهی کنیم.

وی شاخص دیگر صیانت از منابع طبیعی را دانش فنی عنوان کرد و گفت: تعامل مناسب با تمام دستگاه‌های اجرایی بخش دیگر وظایف را به خود اختصاص می‌دهد.

معاون امور جنگل‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به موضوع استفاده از دانش فنی و مدرن منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: در بخش‌های مختلف جنگل و مرتع انتظار می‌رود هر طرح و برنامه‌ای با پشتوانه علمی باشد و با هر درختی که در جنگل‌کاری شهری و غیرشهری می‌کاریم باید پاسخگوی نیاز امروز و فردا باشیم.

شعبانیان ادامه داد: نیاز امروز ما در حوزه گازهای گلخانه‌ای و ریزگردها حائز اهمیت است و باید بسنجیم که کدام گونه‌های گیاهی در کاهش ریزگردها اثرگذار هستند.

وی اضافه کرد: عشق و علاقه به منابع طبیعی، تخصص و استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان و تعامل با همه دستگاه‌ها برای مدیریت در منابع طبیعی نیاز است.

معاون امور جنگل‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادامه داد: دنیا امروز با آلودگی‌ها، بلایای طبیعی و کمبود آب روبه‌رو است که ایران هم از این قاعده مستثنا نیست و چه‌بسا چالش‌های شدیدتری داشته باشد.

شعبانیان خاطرنشان کرد: این شرایط وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند و توجه به منابع طبیعی، جنگل‌ها، مراتع و احیای بیابان‌ها یکی از راه‌های برون‌رفت از این چالش‌ها است.

سیدحسن میرعماد مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و مسؤول پیگیری و هماهنگی امور مدیران استان‌ها، جعفر مرادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و علی ترابی معاون فنی این اداره کل نیز در این بازدید حضور داشتند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ