مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار کرد:‌

منطقه آزاد ماکو بهترین مقصد گردشگری خرید است

اقتصاد ایران: رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: منطقه آزاد ماکو یکی از مناطق پرجاذبه و با امنیت بالا در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،حسین گروسی در جلسه ستاد خدمات سفر ماکو که با حضور مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی استان،‌ نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی و معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد،افزود: منطقه آزاد ماکو یکی از بهترین مقاصد گردشگری خرید است و می‌تواند به عنوان جایگزین برای شهرهای وان در کشور ترکیه و شهرهای مرزی کشورهای همسایه مطرح گردد.

وی با تاکید بر عرضه خدمات خرید با‌صرفه در منطقه آزاد ماکو به مسافرانی که به قصد خرید به ترکیه سفر می کنند اضافه کرد: این منطقه قابلیت تجاری‌سازی گردشگری سلامت،‌گردشگری تحصیلی و گردشگری آثار تاریخی و میراث فرهنگی را دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه ایران از جمله ده کشور دارای مزیت گردشگری در جهان است اظهارداشت: کشور ایران با بیش از ۳۰هزار آثار تاریخی ثبت شده ازجمله کشورهای مطرح است، ولی متاسفانه در صنعتی‌سازی گردشگری و جذب درآمد، در رده‌های خوبی قرار نداریم و باید تلاش کنیم تا به جایگاه اصلی خود برسیم.

گروسی همچنین به ناشناخته بودن این منطقه بدلیل عدم معرفی در سطح ملی و بین المللی نیز اشاره کرد و بیان داشت: در برند سازی و معرفی منطقه با بهره گیری از روش های نوین تبلیغاتی و برنامه ریزی هدفمند می توان ماکو را به عنوان مقصد گردشگری با چند شب اقامت مطرح کرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در پایان خواستاری ساماندهی سیما و منظر شهری منطقه برای ورود مسافرین شد و خاطرنشان کرد: در این خصوص با شهرداران برنامه‌ریزی و هدفگزاری مناسب نیز صورت خواهد گرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ