دبیر شورایعالی مناطق آزاد :

بیشترین مناطق آزاد ایران در مرزهای عراق است

اقتصاد ایران: مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی اعلام کرد: بیشترین مناطق آزاد تجاری-صنعتی ایران در مرزهای کشور عراق واقع است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،حجت‌الله عبدالملکی در دیدار با سفیر عراق در تهران اظهار داشت: این مناطق آزاد شامل اروند، مهران، بانه-‌مریوان و قصرشیرین می‌باشند که نشانگر توجه ویژه جمهوری اسلامی ایران برای گسترش مبادلات و تجارت با کشور عراق است.

وی با بیان اینکه هم‌اینک منطقه آزاد اروند فعال بوده و مراودات زیادی با کشور عراق دارد، افزود: با اجرایی شدن روند فعالیت سه منطقه آزاد دیگر، به‌زودی شاهد افزایش بیش از پیش سرمایه‌گذاری، اشتغال و مراودات تجاری-‌صنعتی و گردشگری میان اتباع و سرمایه‌گذاران دو کشور خواهیم بود.

عبدالملکی همچنین بر ضرورت توجه ویژه دو دولت در حمایت از بخش خصوصی تاکید کرد و اذعان نمود: کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور باید بیش از گذشته از ظرفیت مناطق آزاد در توسعه مناسبات تجاری بخش‌های خصوصی دو کشور بهره‌برداری کرده و برای آن برنامه‌ریزی نماید.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت مناطق آزاد خصوصا در حوزه ایجاد مناطق صنعتی مشترک در مرزهای دو کشور نیز می‌تواند به توسعه مناطق مرزی و همچنین افزایش کیفیت زندگی مردم بومی این مناطق کمک کند و ما از آن استقبال می‌کنیم.

براساس این گزارش، سفیر عراق در تهران نیز در این دیدار بر ضرورت توجه بیشتر به بخش خصوصی دو کشور، استفاده از ظرفیت مناطق آزاد در مذاکرات و توافقات کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عراق و همچنین بالا بردن سطح مناسبات تجاری دو کشور تاکید کرد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ