عضو هیات مدیره انجمن صنفی روغن نباتی:

تصفیه روغن کشور با ۴۰ درصد ظرفیت فعالیت دارد

اقتصاد ایران: تیمور محمدی گفت: معضل خشکسالی و کم آبی سبب شده تا کشت دانه های روغنی در کشور انجام نشود. همچنین بخشی از این چالش به دلیل مکانیزه نبودن بخش کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، تیمور محمدی، عضو هیات مدیره انجمن صنفی روغن نباتی درباره مشکلات تولید روغن در کشور گفت: چالش اصلی تولید روغن کشور در بخش کشاورزی است. این مشکل به کشت دانه های روغنی برمی گردد.معضل خشکسالی و کم آبی سبب شده تا کشت دانه های روغنی در کشور انجام نشود. همچنین بخشی از این چالش به دلیل مکانیزه نبودن بخش کشاورزی است.

او ادامه داد: بحث سوم مشکلات کشت دانه های روغنی عدم حمایت نهادهای دولتی هنگام خسارت کشاورز است. از این رو کشاورزان رغبتی به ادامه فعالیت ها ندارند.

عضو انجمن صنفی روغن کشی با بیان اینکه پیشنهاد شد تا میوه پالم در کشور تولید شود تا میزان وابستگی ارزی تولید روغن کاهش پیدا کند، اظهار کرد: در تولید روغن مورد نیاز کشور ۹۵ درصد وابستگی ارزی دارد. چون در داخل و جنوب کشور کشت خرما انجام می شود و پالم نیز میوه ای شبیه خرما بوده و در این باره کشاورزان جنوب کشور می توانند مبادرت به کشت میوه پالم کنند تا از شدت وابستگی ۹۵ درصدی این محصول کاسته شود. ۲۰ درصد انواع روغن ها مربوط به پالم است که وارد می شود.

عضو انجمن صنفی روغن نباتی کشور درباره سلامت و سطح استاندارد روغن های تولیدی داخل اظهار کرد: در بحث کیفیت و استاندارد همیشه مولفه های موجود در کارخانجات سختگیرانه تر از استانداردهای ملی بوده و استانداردهای ملی هر کشور سختگیرانه تر از مولفه های بین المللی است. از این رو می توان ادعا کرد در حوزه تولید روغن و تصفیه آن در کارخانجات بزرگ کشور نه تنها استانداردهای داخلی را پاس می کند فاکتورهای غذایی بین المللی را هم می گذراند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ