نقش زنان روستایی در الگوی کشت لحاظ شود

اقتصاد ایران: سرپرست دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی گفت: نیاز است زنان روستایی در برنامه الگوی کشت لحاظ شوند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سرپرست دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارتخانه گفت: این تفاهم نامه در راستای حمایت‌های مالی از کسب و کارها و مشاغل خرد زنان روستایی منعقد شده است.

مهری مداحی افزود: مقرر شده پس از راه‌اندازی این صندوق‌ها، اعتبارات تسهیلاتی کم‌بهره تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به هر صندوق براساس طرحی که ارائه می‌دهند، تزریق شود.

وی در همین حال اظهار داشت: با توجه به توان اقتصادی و بازپرداختی زنان روستایی و ظرفیت کار در روستا قصد نداریم با پرداخت تسهیلات کلان، آنها را مقروض کنیم، از این رو سقف معینی برای تزریق به صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری در نظر گرفته‌ایم.

مداحی از برنامه‌ریزی برای آموزش مدیریت کسب و کارهای و روش‌های کاهش اثرات تورمی برای زنان روستایی خبر داد.

وی تعداد صندوق‌های خرد اعتباری زنان روستایی و عشایری را از سال ۱۳۷۹ تاکنون حدود ۴۶۰۰ مورد در سراسر کشور عنوان کرد.

سرپرست دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری در همین حال خواستار توجه به نقش زنان روستایی در برنامه اصلاح الگوی کشت در کشور شد و گفت: نیاز است زنان روستایی در برنامه الگوی کشت لحاظ شوند، زیرا بخشی از زنان روستایی که به صورت روزمزد در مزارع کار می‌کنند، ممکن است تحت تأثیر تغییر الگوی کشت قرار گیرند و کارشان را از دست بدهند و یا معیشت شأن دچار آسیب شود.

وی پیشنهاد داد: در برنامه الگوی کشت برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی ناشی از عدم موفقیت تغییر کشت در برخی مناطق و مزارع، جایگزین‌های معیشتی با محوریت زنان روستایی و اعتبارات لازم پیش‌بینی شود.

مداحی جمعیت زنان روستایی و عشایری کشور را حدود ۱۰ میلیون نفر عنوان کرد و اظهار داشت: ۶ میلیون نفر از این تعداد در سن فعالیت یعنی ۱۸ تا ۶۰ سالگی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه هنوز در گزارشات مرکز آمار ایران، آماری از زنان شاغل روستایی و عشایری با تفکیک نوع شغل دیده نمی‌شود، خواستار بررسی آماری بر روی این جمعیت کشور شد تا براساس آن تصمیم‌گیری‌های دقیق‌تری برای حمایت و برنامه‌ریزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و این دفتر انجام شود.

مداحی در همین حال نقش زنان روستایی در تغییر فرهنگ برای ترغیب کشاورزان در اصلاح و تغییر الگوی کشت را مهم ارزیابی کرد.

وی در مورد مشارکت زنان روستایی و عشایری در کشاورزی قراردادی نیز تصریح کرد: زنان روستایی و عشایری در کشاورزی قراردادی ورود پیدا کرده‌اند، اما از آنجایی که تولیدشان خرد است، هنوز ورود آنان در این برنامه جدی نشده است.

مداحی افزود: ما برای کشاورزی قراردادی زنان روستایی و عشایری برنامه‌های آموزشی داریم.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ