سرپرست دفتر اقتصاد مسکن:

۵۰ درصد پایتخت نشین ها مستاجر هستند

اقتصاد ایران: سرپرست دفتر اقتصاد مسکن با اعلام اینکه ۵۰ درصد تهرانی ها مستاجر هستند، چند آمار مقایسه ایی با دیگر کشورها ارایه کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،ابوالفضل نوروزی از افزایش شاخص طول دوره انتظار صاحب‌خانه شدن خبر داد و گفت: شاخصی که با ذخیره کردن یک سوم درآمد خانوار برای خرید مسکن معنا پیدا می‌کند در ایران از ۱۵ به ۳۴ سال رسیده در حالی که در بیشتر کشورهای دنیا کمتر ۱۰ سال است.

وی افزود: سکونت۴۰ درصد از جمعیت روستایی و شهری در بافت فرسوده، معضلی اساسی بوده و در تهران بیش از ۵۰ درصد مستأجرند و تعداد واحدهای خالی نیز روند افزایشی دارد. سهم زمین در قیمت تمام‌ شده مسکن زیاد و به ۶۰ و در تهران به ۷۰ درصد می‌رسد اما در دیگر کشورها ۳۰ درصد است.

این مقام مسئول ادامه داد: نیاز به مسکن از سال گذشته تا ۱۴۰۹ به غیر از مستأجران و با توجه به ۲۴ میلیون دختر و پسر مجرد طی ۱۰ سال آینده به ۱۲ میلیون خواهد رسید. همچنین ۸ میلیون مسکن به تخریب و نوسازی نیاز دارند و ۱.۴ میلیون کمبود مسکن در برابر تعداد خانواده وجود دارد.

نوروزی گفت: تعیین وضع مطلوب مسکن با شش شاخص کاهش طول دوره انتظار مسکن، سهم مسکن در سبد هزینه خانواده، نسبت خانواده‌های مستأجر به کل خانواده، سهم جمعیت ساکن در واحدهای فرسوده شهری و روستایی از کل جمعیت، افزایش عمر مفید و کیفیت ساختمان و ارتقاء کیفیت معماری مسکن متناسب با هویت ایرانی اسلامی انجام می‌شود. 

وی افزود: برنامه عملیاتی مناطق مختلف شامل ۴ پروژه اصلی روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت، سایر شهرها، تهران و سواحل مکران است و باید وام مناسب تعلق گیرد. در غیر عملی نشدن پروژه روستاها، مطالبه وام به شهرها می‌رسد و مهاجرت معکوس شکل خواهد گرفت.

 

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ