خادمی مظرح کرد؛
جزئیات سرمایه گذاری روس ها محرمانه است
اقتصاد ایران: خیراله خادمی گفت: جزییات سرمایه گذاری روس ها محرمانه است اما می توانم بگویم که نتیجه مذاکرات باعث رخ دادهای مهم در بخش ریلی خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،روسیه و آذربایجان قصد دارند تا در تکمیل خط ریلی ایران همکاری داشته باشد همچنین باید گفت که دولت روسیه علاقمند به مشارکت در تکمیل راهآهن رشت- آستارا است تا به صورت وام و یا روشهای دیگر به تأمین مالی این خط ریلی کمک کند. به همین منظور طی ماههای اخیر مذاکراتی با دولت روسیه در راستای توسعه ترانزیت میان دو کشور انجام شده است.
جزئیات مذاکرات ریلی محرمانه میباشد
خیراله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درخصوص سرمایه گذاری روسیه در بخش ریل رشت- آستارا گفت: جزئیات مذاکرات با روسیه محرمانه میباشد اما اتفاقات بزرگی در حال انجام است با توجه به اینکه روسها در ریل شمال به جنوب و کریدور جنوب به شمال قرار است که سرمایه گذاری کنند.
وی در ادامه بیان کرد: روسها در جلسات مختلف اعلام آمادگی کردند و جزئیات توافق به زودی به همه گفته خواهد شد اما در حال حاضر این جزئیات محرمانه است اما کارشناس روسها نقشهها و تمام مدارک کارشناسی به شرکتهای روسها داده شده است و توافقات اولیه انجام شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در ادامه افزود: همان طور که افندی زاده گفته است اگر روسها به هر علتی نخواهند که با ایران همکاری کنند برنامههای داخلی وجود دارد برای تأمین مالی برای ادامه پروژه ریلی رشت- آستارا وجود دارد. تأمین مالی از سوی دولت و سازمان برنامه و بودجه قرار است که انجام شود نه وزارتخانه اما این تأمین مالی در صورتی انجام خواهد شد که روسها از همکاری با ایران منصرف شوند در نهایت این پروژه چه با روسها چه بدون روسها نتیجه خوبی خواهد داشت.
۲۵ هزار میلیارد برای پیشرفت ریلی رشت – آستارا نیاز است
خیراله خادمی در پایان گفت: کریدور رشت کاسپین که سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و کریدور رشت – آستارا نیز تا کنون ۵۲ کیلومتر ان طراحی شده است و این طرح ۳ سال طول خواهد کشید تابه سرانجام برسد برآوردها نشان میدهد که این پروژه نیاز به ۱۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد و ۲ میلیارد آن تملک خواهد شد البته این مبلغ برای به بهره برداری رسیدن این پروژه در ۴ سال میباشد با توجه به تاکید رئیس جمهور برای اینکه این پروژه زودتر به نتیجه برسد نیاز به ۲۵ هزار میلیارد تومان است که در سه سال این پروژه به اتمام برسد.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه