اختلال در سایت ثبت‌نام ایران‌خودرو وسرگردانی متقاضیان

اقتصاد ایران: با وجود اعلام قبلی شرکت ایران خودرو مبنی بر فروش فوق‌العاده محصولات این شرکت از طریق قرعه‌کشی از امروز، در زمان تنظیم این گزارش، سایت فروش اینترنتی محصولات این شرکت باز نمی‌شود و متقاضیان امکان ثبت‌نام ندارند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، طرح جدید فروش فوق‌العاده محصولات ایران خودرو ویژه متقاضیان عادی، متقاضیان جوان‌سازی جمعیت (مادران) و متقاضیان خودروهای فرسوده براساس اعلام قبلی این شرکت، از امروز یکشنبه 18 دی‌ماه از ساعت 10 صبح آغاز شده است و تا تاریخ 20 دی ماه 1401 ادامه دارد.

در این دوره از ثبت نام و قرعه‌کشی چهار محصول سورن پلاس دوگانه سوز، رانا پلاس، پارس سال سفارش (ELX)، با موتورXU7P  و پارس سال با موتور XU7P عرضه می‌شود.

اما با وجود اعلام قبلی این شرکت، ‌سایت شرکت ایران خودرو دچار اختلال شده و باز نمی‌شود. براین اساس متقاضیان امکان ورود به سایت ایران خودرو و ثبت‌نام را ندارند. 

 

بنابراین گزارش مردم گلایه دارند که ایران‌خودرو‌ در حال حاضر تلاش می‌کند محصولات خود را در قالب بورس کالا و با قیمت‌‌های بسیار بالاتر به فروش برساند و در همین راستا سهمیه عرضه خودرو از طریق قرعه‌کشی با نرخ مصوب را بسیار کاهش داده است.

در بخش فارسِ من با ثبت پویشی با عنوان «فروش خودرو در بورس کالا را متوقف کنید»، نوشته‌اند: در هیچ کجای دنیا خودروی صفر را در بورس کالا آن هم به روش مزایده نمی‌فروشند، در کشور ما بورس کالا بستری شد برای فشار به مردم برای خرید خودروهای بی‌کیفیت با قیمت‌های نجومی.

طبق نوشته کاربران، قیمت‌های خودروی داخلی در بازار توسط دلالان به بهانه‌های واهی بالا می‌رود و عاملی می‌شود برای عرضه قیمت‌های نجومی در بورس کالا. متاسفانه برخی از عوامل خودروسازان نیز، در روز عرضه قیمت پایه را بالا می‌گذارند مثلا 400 میلیون تومان و مردم تشویق می‌شوند تا جهت برنده شدن، نرخ خود را بالای 400 میلیون تومان ثبت کنند. آیا این روش تخلف نیست؟ آیا این روش حمایت از مصرف‌کننده است؟

در بخش دیگری از مطالبه کاربران فارس آمده است: موضوع دیگر تعداد عرضه خودرو است، مثلا شرکت ایران خودرو با تولید روزانه بیش از 2800 دستگاه خودرو، هر 10 روز یکبار یک مزایده بورس کالا با عرضه دو الی چهار هزار خودرو برگزار می‌کند که عملا بازار را تشنه نگه می‌دارد تا قیمت کاهش نیابد. قابل توجه مسئولین ذیربط، اگر قرار است چنین طرحی را اجرا کنید لطفاً واردات خودرو آزاد شود تا رقابت ایجاد شود و مردم حق انتخاب داشته باشند و قیمتها به طور منطقی متعادل شود.

بنابراین گزارش امروز 18 دی ایران‌ خودرو ‌ ۴۰۰۰ دستگاه تارا دستی، ۴۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ دستی و ۲۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک در بورس کالا عرضه کرده است.

گروه صنعتی ایران خودرو برای پژو ۲۰۷ دستی قیمت پایه ۱۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را اعلام کرده و برای پژو ۲۰۷ اتوماتیک قیمت پایه ۲۸۰ میلیون تومان و تارا دستی ۲۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را در نظر گرفته است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ