مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم :

کاهش مزیت های منطقه آزاد موجب فرار سرمایه می شود

اقتصاد ایران: رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: وضع قوانین مغایر با روح مناطق آزاد مزیت های این مناطق را از بین برده و موجب فرار سرمایه گذاران شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، افشار فتح الهی مدیرعامل منطقه آزاد قشم شب گذشته در نشست با فعالین اقتصادی جزیره قشم که با حضور رییس فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی و امام جمعه قشم برگزار شد، اظهار کرد: بخشی بزرگی از گردش مالی و توسعه اقتصادهای موفق دنیا توسط مناطق آزاد انجام می شد.

وی ادامه داد: قانون ابتدایی مناطق آزاد یک قانون مترقی و برگرفته از الگوهای موفق دنیا بود که با توجه به شرایط کشور بومی سازی شده است اما با گذشت زمان و با صدور بخشنامه ها و آیین نامه های مختلف که ناشی از عدم شناخت دقیق فلسفه شکل گیری مناطق است، کارکردهای منطقه آزاد در حال از دست رفتن است.

فتح الهی تاکید کرد: در بحث مالیات بدعهدی و اجحاف در حق سرمایه گذاران انجام شده چرا که ابتدا به سرمایه گذار وعده معافیت مالیاتی داده ایم و در بین راه قوانین اخذ مالیات را وضع کرده ایم.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در حوزه مالیات بر ارزش افزوده وضع به گونه ای شده که بسیاری از تولیدکنندگان منطقه باید دو برابر سرزمین اصلی مالیات بپردازند و این معضل باید هرچه سریعتر حل شود.

وی با تاکید بر شرایط ویژه و متمایز هریک از مناطق آزاد با دیگری، اضافه کرد: قوانین باید با وضعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هرمنطقه تطبیق پیدا کنند تا موجب توسعه و افزایش رفاه مردم شوند.

فتح الهی ممنوعیت کالاهای گروه 4 به منطقه آزاد را از دیگر معضلات پیش روی جزیره برشمرد و بیان کرد: ورود برخی از کالاهای گروه 4 با اشتغال تعداد زیادی از مردم جزیره گره خورده است و در صورت تدام ممنوعیت مسیر ورود از مبادی غیررسمی باز خواهد شد.

صنایع به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کنند

در بخش دیگری از این جلسه امام جمعه شهرستان قشم گفت: صنایع به مسئولیت های اجتماعی خود در قبال مردم عمل کنند و از ایجاد اثر مثبت در جامعه غافل نشوند.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی ضمن تقدیر از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به واسطه توسعه زیرساخت های جزیره افزود: تقریبا تمام فعالین اقتصادی و فرهنگی جزیره حضور دکتر فتح‌الهی در سازمان را مثبت ارزیابی می کنند.

وی ادامه داد: قشم بزرگترین جزیره غیر مستقل دنیا می باشد و باید دیپلماسی اقتصادی فعالی داشته باشد و اقتصاد جزیره باید مبتی بر خواست جامعه محلی توسعه پیدا کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ