در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی؛

نخستین دست رباتیک با قابلیت لمس رونمایی شد

اقتصاد ایران: یک تولید کننده دستگاه های بیونیک در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی ۲۰۲۳ میلادی از نخستین دست رباتیک با قابلیت لمس جهان به نام «ابیلیتی هند» رونمایی کرد.  

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این دست رباتیک می تواند اشیایی که نگه می دارد را احساس کند.

ابزار مذکور یک پروتز بیونیک است و شرکت تصمیم دارد آن را برای افراد نیازمند به آن عرضه کند.

محصول مذکور نخستین دست بیونیک با قابلیت بازخورد لمسی چندوجهی است که ۴۹۰ گرم وزن دارد و در حقیقت ۲۰ درصد کمتر از وزن دست انسان است. سرعت بستن «ابیلیتی هند»(Ability Hand) ۲۰۰ میلیونم ثانیه است و به همین دلیل از هر دست بیونیکی که تاکنون در بازار عرضه شده، سریع تر است. این بدان معنا است که انگشتان دست رباتیک با سرعت صاعقه بسته می شوند تا قابلیت گرفتن اشیا با سرعت بیشتر از دست های بیونیک دیگر را به نمایش بگذارند.

علاوه بر آنچه گفته شد ربات مذکور می تواند به طور خودکار شست خود را روی شی در حال کنترل قرار دهد تا آن را با دقت بیشتری نگه دارد. این محصول ضد آب است و قدرت آن برای کنترل اشیا نیز بسیار مناسب است.

«ابیلیتی هند» با ۳۲ الگوی نگه داشتن اشیا ارائه می شود تا قابلیت کنترل شی هنگام نگه داشتن آن را بیشتر کند. با این وجود ربات طی روز از چند الگوی نگهداری ساده پیروی می کند. این الگوها با توجه به سطح کنترل مورد نیاز برای نگه داشتن شی تغییر می کنند. دست رباتیک مذکور دارای حسگرهای میوالکتریک، الکترومکانیک و یک سیستم کنترل است تا بتواند اشیای مختلف را نگه دارد.

این محصول با بیشتر مبدل های خطی، رزیستورهای حساس به نیرو، سیستم های کنترلEMG و سیستم های شناسایی الگو طرف ثالث همخوانی دارد. در کنار این موارد ابیلیتی هند بازخورد لمسی ایجاد می کند. دست رباتیک حسگرهای در سرانگشتان خود دارد که ارتعاشاتی در اندام مورد نظر ایجاد می کند این ارتعاشات به کاربر نشان می دهند چه زمان دست رباتیک شی را لمس می کند و چه میزان فشار به آن وارد می کند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ