معاون وزیر صمت عنوان کرد:

همکاری برای راه‌اندازی شهرک پتروشیمی درجزیره قشم

اقتصاد ایران: در دیدار معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، ارتقای شاخص‌های صنعتی و تأمین زیرساخت‌های فعالیت‌های تولیدی در قشم مورد بررسی قرار گرفت و بر توسعه همکاری‌های فی‌مابین تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان روز پنج شنبه در ادامه سفر به استان هرمزگان، با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم دیدار و گفتگو کرد.

همکاری برای راه‌اندازی شهرک پتروشیمی در جزیره قشم، حمایت از حضور سرمایه‌گذاران صنایع مختلف، توسعه فرآیندهای تولید و صادرات با توجه به موقعیت ویژه منطقه آزاد قشم و برنامه‌های توسعه‌ای برای شهرک صنعتی طولا (قشم) با همکاری وزارت صمت از اهم مواردی بود که در این دیدار به‌عنوان مهمترین ظرفیت‌های مشترک دو طرف برای ارتقاء همکاری‌ها مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که چارچوب مناسبی برای توسعه همکاری‌های فی‌مابین تدوین شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این دیدار با اشاره به برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای تقویت تولید و ایجاد بسترهای سرمایه گذاری درنقاط مختلف کشور، گفت: این سازمان آمادگی دارد با مشارکت منطقه آزادقشم، ضمن توسعه شهرک صنعتی این منطقه، شهرک جدیدی هم ایجاد کند.

رسولیان، افزود: در سال ۱۴۰۱ اقدامات بسیار خوبی در جهت تأمین زیرساخت‌ها و نیز کارگاه سازی در شهرک‌های صنعتی کشور برای حمایت از تولید و تسهیل‌گیری برای سرمایه گذاران بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی، از احداث نخستین شهرک انرژی خورشیدی در قزوین خبرداد و تصریح کرد: در صورت استقبال سرمایه گذاران، آمادگی داریم در نقاط مختلف کشور شهرک‌های انرژی خورشیدی را ایجاد کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این دیدار با اشاره به امتیازهای صنعت نفت، گاز و انرژی جزیره قشم، اظهار کرد: با توجه به ‌پیش‌بینی زمین‌هایی برای ساخت صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در این منطقه و تأمین خوراک برای صنایع با اتمام پروژه خط لوله ۳۰ اینچی گاز، آماده انعقاد تفاهم‌نامه مشارکتی با وزارت صمت برای ساخت شهرک پتروشیمی هستیم.

افشار فتح الهی، همچنین از توان تولید ۷۰۰ مگاواتی برق در جزیره قشم به‌عنوان امتیاز دیگری برای جذب سرمایه‌گذاران صنعتی یادکرد و افزود: مصرف جزیره در ساعات پیک ۳۰۰ مگاوات است و با احتساب ۱۰۰ مگاوات برقی که به بندرعباس تزریق می‌شود، این منطقه تنها بخشی از کشور است که مازاد تولید برق دارد و می‌تواند از این ظرفیت برای مصرف واحدهای صنعتی استفاده کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه، خواستار همکاری در موضوع توسعه شهرک صنعتی طولا با توجه به درخواست‌های فراوان سرمایه‌گذاران شد.

گفتنی است که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفر به هرمزگان همچنین فاز دو شهرک صنعتی میناب را مورد افتتاح و بهره برداری قرار داد و از طرح توسعه شهرک صنعتی قشم نیز بازدید کرد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن 509 شهرک و 340 ناحیه صنعتی و 5 منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌ برداری، 85 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، 6 شهرک فناوری، 40 مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، 100 هزار و 58 قرارداد منعقده و بهره ‌برداری از 49 هزار و 882 واحد صنعتی و سه هزار و 270 واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم 998 هزار و 595 نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ