فناوری جدید هولوگرافی جایگزین تماس تصویری می شود

اقتصاد ایران: در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی ۲۰۲۳ فناوری هولوگرافی نوینی معرفی شد که جایگزین تماس های ویدئویی خواهد شد و هولوگرافی تمام قد و واقعی از فرد را ایجاد می کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، به زودی فناوری جدید هولوگرافیک جایگزین چت های ویدئویی خواهد شد. این فناوری شکاف های بین دنیای واقعی و مجازی را می بندد.

دستگاه اصلی هولوگرام «پروتو ام» نام دارد که توسط شرکت «پروتو» ابداع شده و در هفته جاری مسابقه نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی برنده جایزه نوآوری در بخش سلامت دیجیتال شد.

سیستم جالب هولوگرامی پروتو که تصویری مجازی از انسان در ابعاد واقعی می سازد، یک دستگاه با ارتفاع ۷ فوت است که هولوگرافی بسیار واقعی از فرد می سازد.

به گفته شرکت، این دستگاه مجهز به وای فای را می توان به یک پریز متصل کرد و فقط به یک دوربین، پس زمینه سفید و ارتباط اینترنتی نیاز است تا هولوگرام فرد ساخته شود.

دیوید نوزباوم مدیر ارشد اجرایی پروتو در این باره می گوید: در این دستگاه به نظر می رسد من فردی هستم که در یک جعبه گیر افتاده است. تصور می کنم تصویر همه افراد به همین شکل باید منتقل شود. مردم یک تصویر کامل از طرف مقابل را می بینند و می توانند ارتباط عمیق تری با فردی که تصویر او پخش می شود، برقرار کنند.

هرچند هولوگرام نوزبام در نسخه دسک تاپ، تبلت پروتو ام نمایش داده شد، اما نمایشگر می تواند عمق بیشتری ایجاد کند که در آن تجربه دیجیتال تا حد زیادتری واقعی به نظر می رسد.

پروتو ام نه تنها ارتباطی دو سویه را ممکن می کند بلکه پیامی از پیش ضبط شده را فراهم می کند و می تواند تصاویر سه بعدی واقعی از محصولات از جمله کالاهای دیجیتالی مانند NFT را نمایش دهد.

این فناوری هم اکنون در صنعت تجهیزات درمانی استفاده می شود. به عنوان مثال دانشگاه سنترال فلوریدا پیش از این هولوگرام یک پزشک از استرالیا را در دانشگاه نشان داد تا برای دانشجویان در فلوریدا تدریس کند.

همچنین دانشجویان از دستاوردهای نوین این فناوری برای شبیه سازی بیمار در کلاس درس جهت تمرین برای ارتقای قابلیت های درمانی خود استفاده کردند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ