برگزاری جشنواره ملی تئاتر ایثار در اردکان یزد

اقتصاد ایران: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با بیان این‌که بهترین ابزار برای معرفی فرهنگ ایثار و شهادت، هنر است، اظهار کرد: در جشنواره تئاتر ایثار ۲۰۰ هنرمند تئاتر از استانهای مختلف در قالب گروه‌های نمایشی صحنه‌ای و خیابانی مشارکت دارند.

احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از این استان، با بیان این‌که بهترین ابزار برای معرفی فرهنگ ایثار و شهادت، هنر است، اظهار کرد: در جشنواره تئاتر ایثار ۲۰۰ هنرمند تئاتر از استانهای مختلف در قالب گروه‌های نمایشی صحنه‌ای و خیابانی مشارکت دارند.

وی با اشاره به اهمیت میزبانی استان یزد و شهرستان اردکان از این دوره جشنواره تئاتر ایثار،‌افزود:‌ موضوع آثار نمایشی جشنواره یاد شده در زمینه‌های فرهنگ ایثار و شهادت، خانواده شهدا، مدافعان حرم و مدافعان امنیت، ایثار روستاییان و عشایر کشور، ایثار کادر درمان، آتش‌نشان‌ها، ایثار در قرآن کریم سیره ائمه اطهار (ع) ، شهدای دانش‌آموز و ایثار اجتماعی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: تداوم فرهنگ بین اقشار مختلف جامعه در گرو پرداختن به موضوع «ایثار و شهادت» و «ایثار اجتماعی» است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

عابدی خاطرنشان کرد: نگاه هنرمندانه به فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی، زندگی‌نامه شهدا و ایثارگران شاخص در هر استان، شهدای مدافع حرم، مناسب‌سازی محیط شهری برای زندگی ایثارگران توجه به رویدادهای تاریخ معاصر انقلاب و زندگینامه شهدای انقلاب به‌خصوص شهدای ترور از جمله محورهای جشنواره مورد اشاره است.

وی در پایان با اشاره به اهمیت مشارکت خوب هنرمندان یزدی در این رویداد فرهنگی گفت: شهرستان اردکان از ۲۶ تا ۲۹ دیماه میزبان جشنواره ملی تئاتر ایثار در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی است.

پایان پیام/د

 

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ