رییس سازمان حفظ نباتات کشور خبرداد:

صادرات محصولات کشاورزی در سال آینده با کد رهگیری

اقتصاد ایران: رییس سازمان حفظ نباتات کشور از صادرات کل محصولات کشاورزی ایران با کد رهگیری QR از سال آینده خبر داد و گفت: اکنون فرآیند شناسنامه‌دار شدن ۸ محصول زراعی و سردرختی آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، شاهپور علایی مقدم، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در افتتاحیه نهمین دوره نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران با شعار «کشاورزی دانش بنیان، سلامت و امنیت غذایی» گفت: سال گذشته بخشی از محصولات ایران از کشورهای روسیه و اوراسیا برگشت خورد که همین امر باعث شد برای تولیدات مان شناسنامه و سامانه رهگیری ایجاد کنیم تا مکان تولید مشخص شود.

به گفته وی، اکنون شناسنامه‌دار شدن ۴ محصول زراعی و ۴ محصول سردرختی الزامی و اجباری شده و از سال آینده محصولات کشاورزی با کد رهگیری QR و بر اساس استانداردهای کشورهای مقصد باید از کشور خارج شود.

علایی مقدم با تاکید بر اینکه مصرف بهینه آفتکش‌ها در تأمین امنیت غذایی کشورها مؤثر است، گفت: مصرف نهاده‌های کیفی (سم، کود و بذر) جز لاینفک تولید در ایران و جهان است.

وی ادامه داد: طبق آمار فائو اگر در دنیا با عوامل خسارت‌زای گیاهی در بخش زراعی و باغی مبارزه نشود، ۴۰ درصد امنیت غذایی جهان با مخاطره مواجه می‌شود در صورت چنین رخدادی ۳.۲ میلیارد نفر جمعیت جهان با مشکل تأمین غذا روبرو می‌شوند که مسئله جدی است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی عیار امنیتی کشورها را افزایش می‌دهد، بیان کرد: در جهان، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون هکتار زمین سطح زیرکشت محصولات باغی و زراعی است که ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تن محصول کشاورزی با منشأ گیاهی تولید می‌کنند.

وی اضافه کرد: در کشور ما ۱۴ میلیون هکتار سطح زیرکشت محصولات زراعی، باغی، آیش و تناوب است که ۱۰۶ میلیون تن تولیدات با منشأ گیاهی داریم که در مجموع کل تولید بخش کشاورزی ایران ۱۲۵ میلیون تن برآورد می‌شود.

علایی مقدم تصریح کرد: برخی بر این باورند که اگر مصرف سم و کود کاهش یابد، می‌توانیم محصولات سالم و بهداشتی تولید کنیم، اما باید بدانیم که استفاده از این نهاده‌ها جز لاینفک تولید است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ