گرانی لوازم خانگی در سه شرکت شروع شد
اقتصاد ایران: رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به گرانی برخی محصولات گفت: سه شرکت افزایش قیمت را اعمال کردند اما هنوز فهرست این شرکتها بهدست اتحادیه نرسیده است.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، اکبر پازوکی با اشاره به شوکهای روانی ایجاد شده در بازار لوازم خانگی بعد از نوسانهای دلار به ایلنا گفت: شرکتها رسما" هیچگونه افزایش نرخی را اعمال نکردند و نتوانستند مجوز سازمان حمایت و صنعت را دریافت کنند. تعدادی شرکتها هم فروش را متوقف کردند و کالاها را نگه داشتند. شنیدهها حاکی از این است که چند نمایشگاه، فروش لوازم خانگی در شیراز و تبریز از تحویل کالا پس از فروش امتناع کردند.
وی افزود: سه شرکت افزایش قیمت را اعمال کردند اما هنوز فهرست این شرکتها بهدست اتحادیه نرسیده است. افت قدرت خرید مردم در تقاضا تاثیر مستقیم گذاشته و فروش حدود 80درصد افت کرده از سوی دیگر فروش اینترنتی لوازم خانگی و عرضه این محصولات در فروشگاههای زنجیرهای بر روند فعالیت کاسبان این صنف تاثیر مستقیم گذاشته است.
این فعال صنفی کالاهای عرضه شده در فروشگاههای اینترنتی را کالاهای قاچاق دانست و ادامه داد: 99درصد از کالاهایی قاچاق و فیک در این فروشگاهها عرضه میشوند و هیچ نهادی بر عملکرد آنها نظارت ندارد در این شرایط اقتصادی دولت از کاسبان 15 روزه مالیات را مطالبه میکند. مردم برای خرید کالا از سامانه جامع گارانتی، کد شناسانه و کد رهگیری استعلام دریافت کنند اگر کالاهای در این سامانهها تعریف نشده باشد کالای قاچاق محسوب میشود.
پازوکی درباره میزان تاثیر نوسانهای نرخ ارز در قیمت کالاهای تولید داخل، گفت: مطابق با آمار انجمن لوازم خانگی از 100درصد کالاهای تولید داخلی 30 درصد از قطعات آن در داخل تولید میشود. اقدامات بنیادی برای توسعه صنعت لوازم خانگی انجام نشده، برخی از تولیدکنندگان به این نتیجه رسیدند که بهتر است اقدام به تولید قطعات پلاستیکی کنند.
وی با اشاره به اینکه شرکتهای دانش بنیان در زمینه تولید برد فعال نشدند، افزود: برد از چین وارد میشود این در حالی است که در گذشته نمونه موتورهای ایتالیایی در ایران تولید میشد. پمپ ورودی و خروجی ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی وارداتی است از اینرو برای تولید این قطعات باید وزارت صنعت از تولیدکنندگان داخلی حمایت کند. نباید مجوزهای جدید برای تولید لوازم خانگی صادر شود و باید کیفیت تولیدات را افزایش داد. همچنین در قیمت باید رقابت را حفظ کرد و فقط به فکر تولید و فروش در داخل نبود لوازم خانگی میتواند ارزآوری قابل توجهی ایجاد کند.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه