چرا باید به افزایش فعالیت صادراتی در زمینه چاپ اندیشید؟

اقتصاد ایران: رئیس نمایشگاه آینده چاپ ایران می‌گوید:‌ افزایش فعالیت‌های صادراتی و سفارشات صادراتی موجب مطالبه‌گری‌ در زمینه صادرات خواهد شد و این مطالبه‌گری بخش دولتی را مجبور به برطرف کردن موانع و مشکلات می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،عبور از موانع و محدودیت‌های صادراتی یکی از دغدغه‌های جدی فعالان صنعت چاپ برای حضور در بازارهای جهانی است. در سال‌های اخیر صنعت چاپ ایران ظرفیت تازه‌ای را در حوزه صادرات ایجاد کرد اما موانع و مشکلات صادراتی در حوزه چاپ نیز بسیار است.

در این میان نمایشگاه آینده چاپ ایران با شعار توسعه صادرات محصولات چاپی و برنامه‌ریزی برای گسترش همکاری‌های منطقه و بین‌الملل قرار است،‌ 20 تا 23 دی در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار شود. این نمایشگاه تلاش دارد در تعامل با فعالان صنعت چاپ داخلی و کشورهای همسایه زمینه توسعه صادرات این محصولات را فراهم کند.

در این رویداد بین‌المللی که جمعی از فعالان و رسته‌های مختلف پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ ، همچنین تولیدکنندگان ماشین‌آلات و مواداولیه این صنعت حضور دارند، برای حضور هیات‌های تجاری کشورهای مختلف نیز برنامه‌ریزی شده است.

در این میان برخی اذعان می‌کنند که با وجود چالش‌های بی‌شمار بر سر راه صادرات صنعت چاپ چگونه می‌توان به افزایش صادرات و توانمندسازی در این زمینه اندیشید.

بابک عابدین رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و رئیس نمایشگاه آینده چاپ ایران در این زمینه به تسنیم می‌گوید: چالش‌هایی چون موانع گمرکی،‌ ثبت سفارش‌، حمل و نقل،‌ انتقال ارز و ... به عنوان چالش‌های صادراتی وجود دارند‌، اما این چالش‌ها نباید مانع از حرکت ما به سمت فرامرزی شود.

وی با ارائه مثالی از تلاش برادران رایت برای پرواز کردن گفت:‌افزایش فعالیت‌های صادراتی، افزایش درخواست‌های صادرات، افزایش سفارشات صادراتی و ... موجب مطالبه‌گری‌هایی از طرف صادرکنندگان خواهد شد و زمانی که درخت این صادرات میوه دهد‌ و درآمدزایی برای کشور به بار آورد،‌ بخش دولتی و بخش تصمیم‌گیر کشور دیدگاهش نسبت به موضوع صادرات تغییر می‌کند و برای اینکه این صادرات برای کشور منفعت و منافع ایجاد می‌کند،‌ مسیر آن را  تسهیل می‌کند، پس هر چه قدر ما پتانسیل و فرصت‌های صادراتی را افزایش دهیم و صادرات محصول را بیشتر کنیم،‌ مطالبه‌گری افزایش پیدا می‌کند و سیستم دولتی نیز خواه ناخواه ورود کرده و برای رفع نیازها تلاش می‌کند.

عابدین تاکید کرد:‌ وقتی حجم صادرات ما بالا رود، تعداد متقاضی صادرات نیز بیشتر می‌شود، مشتریان ما در منطقه بیشتر می‌شود، مسلما بخش‌های تصمیم‌گیر و سهل‌کننده نیز اقدام به همکاری بیشتر می‌کنند، باید دیدگاه مثبت و حرکت رو به افق را ببینیم نه پیش پای خود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ