معاون وزیر اقتصاد تأکید کرد

حمایت جدی وزارت اقتصاد از طرح های نوین بانكی

اقتصاد ایران: معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد طی سخنانی در آیین رونمایی از سامانه "چکنو" (چک امن دیجیتال) بانک صادرات از حمایت جدی این وزارتخانه از نظام بانکی برای اجرای طرح هایی سخن گفت که به افزایش سرعت و کیفیت و کاهش هزینه های ارائه خدمات به مردم منجر می شوند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سید عباس حسینی در این مراسم که در محل ساختمان مرکزی بانک صادرات برگزار شد، با قدردانی از ارکان مختلف بانک تجارت به خاطر فراهم آوردن زمینه های این اتفاق "بزرگ و خجسته" از همراهی، مساعدت و اراده قوی بانک مرکزی برای به ثمر رسیدن این رویداد تشکر کرد.

وی با اشاره به پیگیری مباحث مربوط به بانکداری دیجیتال در وزارت اقتصاد و بستر سازی قانونی برای به ثمر رسیدن خدماتی چون سفته و برات الکترونیک که در حال حاضر به مرحله اجرا درآمده اند گفت: امروز شاهد اجرایی شدن چک الکترونیکی بانک صادرات به عنوان خدمت دیگری در جهت استقرار بانکداری دیجیتال هستیم که اتفاق فرخنده ای است.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم، گفت: عصر دیجیتال عصری است که برای اولین بار در تاریخ، این امکان برای همه مردم فراهم شده است که در تولید داده، انتقال، ذخیره سازی، بازیابی و بکارگیری آن دخالت کرده و حضور داشته باشند.

حسینی با اشاره به برداشته شدن فاصله جغرافیایی و طبقاتی در عصر دیجیتال، اظهار داشت: در سالهای نه چندان دور، تنها بخشی از طبقات اجتماعی جامعه امکان دسترسی و خلق اطلاعات را داشتند ولی امروز آحاد جامعه می توانند این کار را انجام دهند.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد افزود: امروز همچنین تفاوت جنسیتی در خصوص دسترسی و تولید داده ها و اطلاعات از بین رفته است و این امکان نیز فراهم شده که فاصله زمانی را برداریم، به این معنا که در تمام ساعات شبانه روز قادر به دریافت یا ارائه خدمات و استفاده از آن در تمام نقاط جهان هستیم.

وی "اثرات شبکه ای" را یکی از مزایای عصر دیجیتال عنوان کرد و گفت: اثرات شبکه ای در اقتصاد دیجیتال، این امکان را میدهد، که هزینه ها به صفر میل کند و با افزایش تعداد کاربران، پلتفرم های اقتصادی بتوانند شبکه هایی ایجاد کنند که موجب می شود، هزینه ها به حداقل و درآمد ها به حداکثر میل کند.

حسینی گفت: هر چه درآمد ها با حضور مشترکین بیشتر در شبکه ها، افزایش یابد، این امکان را فراهم می کند که سودآوری مجموعه اقتصادی بیشتر شده و هزینه های آن هم به صفر میل کند.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد در ادامه اظهار داشت: ما در مجموعه وزارت اقتصاد به دفعات تأکید کرده ایم، هر گونه اقدامی که امکان ارائه خدمات با سرعت بالا، حداقل هزینه و کیفیت بالا به مشتریان بانکی را فراهم کند، از هدفگذاری های جدی وزارتخانه است و از اقدامات این چنینی با تمام وجود خود دفاع می کنیم.

 سید ضیاء ایمانی، مدیر عامل بانک صادرات ایران نیز طی سخنانی در جریان این نشست خاطرنشان کرد: رونمایی این سامانه انقلاب عظیمی را ایجاد خواهد کرد و اجرای این پروژه نه تنها برای مشتریان خوب و سودمند است بلکه بسیاری از مشکلات شبکه‌های بانکی شعب را نیز حل می‌کند.

وی در ادامه افزود: چک الکترونیکی، همان مزایا و الزامات چک‌های کاغذی را دارد با این تفاوت که باعث صرفه‌جویی در تولید و چاپ کاغذها و تحویل چک‌ها به مشتریان می‌شود و تأثیرات مثبت زیست‌ محیطی به همراه خواهد داشت و همچنین مشتریان فضای داخلی بانک را خالی کرده و این امر منجر می‌شود که بانک به فعالیت‌های دیگر خود برسد و در نهایت خدمات بهتری را به مردم ارائه بدهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ