لزوم انتخاب رئیس کل دیوان محاسبات از درون سازمان

اقتصاد ایران: اصول 54 و 55 قانون اساسی؛ جایگاه ؛ نقش و ماموریت دیوان محاسبات کشور را به عنوان نهاد نظارتی مجلس شورای اسلامی و یک دادگاه مالی که پاسداری از بیت المال و مراقبت و مواظبت از حسن اجرای قوانین و مقررات مالی محاسباتی و بودجه ای کشور و همچنین ساختاری فنی؛ حرفه ای و تخصصی برای تهیه گزارش تفریغ بودجه کل کشور قلمداد می‌شود را مشخص و تبیین نموده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، دکتر حسن خسروی تحلیلگر مسائل مدیریت دولتی ایران :دیوان محاسبات کشور برای انجام درست و دقیق وظایف و مأموریت‌های خود حتما می‌بایست فارغ از هرگونه دخالت‌های سیاسی و حزبی و گروهی و کاملا بصورت تخصصی و علمی و منطبق بر قانون عمل نماید.

فلذا شرط لازم و کافی برای کسی که می‌خواهد ریاست دیوان محاسبات کشور را برعهده بگیرد؛ همانا حرفه ای گرایی و تخصص مدیریتی و حسابداری و حقوقی میباشد و این امر قطعا با بهره گیری از نیروهای متخصص و متعهد درون دیوان محاسبات کشور بایستی محقق شود تا اولا همراهی و همکاری مجموعه کارکنان با وی به میزان حداکثری باشد و هم اینکه ثانیا پرهیز کرده باشیم از هرگونه حرکت سیاسی انتصابی و شاید مبتنی بر آزمون و خطا؟!؟

انتخاب و انتصاب رئیس کل دیوان محاسبات کشور از نیروهای شایسته درون سازمانی حداقل کف انتظارات و خواسته هاست که می‌طلبد نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به این نکته توجه خاص و ویژه ای داشته باشند ؛ چرا که انتخاب افراد گمنام و نامربوط و یا وابسته به یک طیف خاص مجلس ؛ قطعا عواقب خوبی از جنبه های مختلف راهبردی و کارکردی در بر نخواهد داشت و ما باید یاد بگیریم که برای انتصابات خود حتی الامکان از نیروهای کارآمد درون سازمان‌ها استفاده نماییم که صد البته تکریم و تعظیم نیروهای لایق و توجه به سرمایه ارزشمند انسانی هر سازمان است.

امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتخاب دقیق و درست مبتنی بر تخصص و شایستگی از درون دیوان محاسبات؛ فردی جامع الاطراف را برای ریاست دیوان محاسبات کشور انتخاب و منصوب نموده و دیوان محاسبات را سکوی پرتاب و تکمیل رزومه و محملی برای بده بستانهای سیاسی و گروهی و... قلمداد نکنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ