کارشناس مسائل بین الملل:

برهم زدن ثبات ایران آخرین تیر آمریکا برای مذاکرات بود

اقتصاد ایران: یک کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به تغییر موضع غرب نسبت به برجام با پایان اغتشاشات، گفت: آخرین تیری که آمریکایی‌ها و غربی‌ها داشتند بر هم زدن ثبات داخلی ایران برای امتیازگیری بود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،مصطفی انتظاری کارشناس مسائل بین الملل درخصوص تغییر موضع غرب نسبت به مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: کشورهای اروپایی و آمریکا همواره در طول مذاکرات تلاش کردند موارد غیرهسته ای از جمله موضوعات موشکی و دفاعی را وارد فاز مذاکراتی کنند.

وی ادامه داد: در دوران ریاست جمهوری ترامپ وقتی آمریکایی‌ها دیدند نمی‌توانند به اهداف خود دست یابند، سیاست فشار حداکثری را در پیش گرفتند و از برجام خارج شدند که در این قضیه ایران مقاومت کرد.

انتظاری ادامه داد: پس از روی کار آمدن دولت دموکرات آمریکا، بایدن نیز تلاش کرد با سیاست نرمش کلامی، ایران را ترغیب کند تا وارد مذاکرات شود.

کارشناس مسائل بین الملل اظهار کرد: آخرین تیری که آمریکایی‌ها و غربی‌ها داشتند بر هم زدن ثبات داخلی ایران برای امتیازگیری بود، همان اقدامی که قبلاً در دولت اوباما در سال ۸۸ هم یک بار انجام شده بود اما نتیجه‌ای برایشان نداشت.

انتظاری عنوان کرد: در حال حاضر با پایان اغتشاشات خیابانی شاهد هستیم که کشورهای غربی و آمریکا مجدداً از سرگیری مذاکرات را مطرح می‌کنند چرا که هنوز امیدوارند در کنار مذاکرات منطقه‌ای و به دست آمدن برجام ۲ در منطقه بحث احیای برجام هسته‌ای را پیگیری کنند.

کارشناس مسائل بین الملل در پایان خاطرنشان کرد: ایران باید برای ادامه مذاکرات رفع تحریم‌ها خطوط قرمز را در نظر داشته باشد و تلاش کند با رعایت الزاماتی که توافق صرفاً با بندهای مشخص باشد، ادامه دهد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ