معاون درمان وزارت بهداشت خبرداد:

آمادگی بیمارستان‌ها در مواجهه با موج جدید کرونا

اقتصاد ایران: معاون درمان وزارت بهداشت، بر آمادگی بیمارستان‌ها در مواجهه با موج جدید کرونا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،سعید کریمی گفت: متأسفانه در حال حاضر کرونا در شرق و غرب دنیا تاخت و تاز می‌کند البته در ایران و کشورهای همسایه شرایط مطلوب است اما تضمینی وجود ندارد که درگیر موج جدید نشویم بنابراین باید دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها را به خوبی رعایت کنیم.

وی با انتقاد از خطر سهل انگاری نسبت به استفاده از ماسک، افزود: مردم باید با استفاده از ماسک رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و افرادی که بیش از ۶ ماه از تزریق دوز یادآور آنها گذشته نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

کریمی با یادآوری اینکه واکسن سازها در حال تولید واکسن بر پایه سویه های جدید هستند، ادامه داد: همه باید آماده مقابله با ورود موج احتمالی کرونا به کشور باشیم البته به دنبال ایجاد نگرانی در جامعه و اختلال در کسب و کارها نیستیم اما از سویی نباید سهل انگاری و ساده انگاری داشته باشیم زیرا در جهانی که با ارتباطات و رفت و آمدها مواجه هستیم ورود و انتقال ویروس به کشور هم وجود دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت، یادآور شد: اینکه آیا همان موجی که در کشورهای آمریکا، اروپا و ژاپن تاخت و تاز می‌کند به ایران هم می‌رسد را نمی‌توان پیش بینی کرد زیرا استقبال مردم از واکسیناسیون، ایمنی خوبی را ایجاد کرده است.

وی افزود: شاهد انتشار اخباری هستیم که سویه جدید واکسن گریز است اما این موضوع مورد تأیید نیست البته نمی‌توان آن را به طور کلی انکار کرد و امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌ها، تزریق واکسن و استفاده از ماسک با مشکل اساسی مواجه نشویم.

کریمی در مورد برخی کمبودهای دارویی، گفت: داروهای کرونا به اندازه کافی موجود و کمبود آنتی بیوتیک ها هم از طریق واردات و افزایش تولید در حال جبران است و سازمان غذا و دارو هم اهتمام جدی را برای رفع کمبود سرم دارد و بر اساس اظهارات مسئولان مربوطه کمبود سرم و اقلام دارویی کاهش یافته است و قول دادند که تا دو ماه آینده شرایط و وضعیت بهبود یابد.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: آمادگی کامل در کشور از نظر وضعیت بیمارستانی و پزشکی برای مقابله با احتمال ورود سویه جدید به کشور وجود دارد و از نظر وضعیت دارو هم در زمینه کرونا مشکلی نداریم.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ