استاندار آذربایجان شرقی :

راه‌اندازی معادن جدید نیاز مبرم آذربایجان شرقی است

اقتصاد ایران: تبریز- استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر فعال شدن تمامی معادن غیرفعال استان، گفت: کشف و راه اندازی معادن جدید نیاز مبرم استان برای توسعه اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، عابدین خرّم ظهر شنبه در جلسه شورای معادن استان با اشاره به اینکه فعال سازی تمام معادن یکی از راهبردهای اصلی نظام و دولت است، افزود: ما در استان ۷۰۰ معدن ثبت شده داشتیم که ۵۰ درصد آنها غیرفعال بود و با تلاش‌های سازمان صمت و مجموعه دستگاه‌های اجرایی ۴۱ معدن به چرخه فعالیت بازگشته است که البته آمار پایین است.

وی نگاه برنامه‌ای به بخش معدن را ضروری دانست و اظهار داشت: در این راستا فرمانداران تشکیل کمیته معادن شهرستان‌ها را باید جدی بگیرند و از این فرصت فوق‌العاده برای پیشرفت مناطق مختلف استفاده کنند و برای این منظور باید نگاه برنامه‌ای به بخش معدن داشته باشیم و گزارش‌های دقیق و قابل قبول از میزان تأثیر این بخش در توسعه استان تهیه شود.

خرّم با اشاره به مزایده واگذاری محدوده‌های معدنی آذربایجان شرقی، یادآور شد: این مزایده اگر در جهت فعال کردن معادن غیرفعال باشد خبر خوشی برای استان است، در غیر این صورت باید یک اقدام جهادی برای فعال کردن این معادن انجام شود.

وی بر استیفای حقوق دولتی و سایر عوارض قانونی معادن فعال در استان تاکید کرد و از فرمانداران خواست تا برای پیشرفت اقتصادی و حل مشکلات ناشی از فعالیت‌های معدنی در مناطق مختلف استان تشکیل کمیته معادن در شهرستان‌ها را جدی گرفته و دنبال کنند.

خرّم با بیان اینکه راه‌اندازی معادن جدید با لحاظ حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی برای توسعه استان نیاز اصلی است، ادامه داد: توسعه استان به معنای واقعی باید از رهگذر معادن شکل بگیرد و راهکارهای مشخص در این حوزه داشته باشیم که در این زمینه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرمانداری‌ها و اعضای شورای معادن باید موضوع را به عنوان یک عامل اساسی برای پیشرفت اقتصادی استان مورد توجه قرار دهند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ