جام جهانی فوتبال و لزوم توجه عادلانه به سایر ورزش‌ها

اقتصاد ایران: جام جهانی فوتبال 2022 با تمام فراز و نشیب‌ها ؛ شادی‌ها و غمها ؛ تعجبها و شگفتی ها و... به اتمام رسید و همانگونه که دیدیم صرف نظر از برخی استثناء ها ؛ هر کشور اجر و مزد زحمات؛ تلاش‌ها؛ سرمایه گذاری‌ها و تدابیر خود را دید و این حقیقتی انکار ناپذیر است که تنها درسایه سعی و تلاش و برنامه ریزی دقیق می‌توان در تمام عرصه ها از جمله ورزش موفق و پیروز بود. مصداق و شاهد این ادعا ؛ رشد و توسعه چشمگیر فوتبال کشورهایی نظیر کره جنوبی و ژاپن است که توانستند همپای بزرگان فوتبال جهان مراحل سختی را پشت سر بگذارند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، حمید رضا بخارایی کارشناس ورزشی :امروزه ورزش بیش از گذشته ؛ تمام شئونات فرهنگی؛ اجتماعی سیاسی و اقتصادی ملت‌ها را تحت سیطره و نفوذ و تأثیر خود چه در بعد داخلی و چه در سطح تعاملات فراملی و بین المللی قرار داده و لذا ورزش ؛ یک عامل استراتژیک در سیاست‌گذاری‌ها محسوب می‌شود که کشورهای در حال توسعه خصوصا ؛ می‌توانند از طریق آن حرکت‌های اساسی در راستای ظهور و بروز و نقش داشتن در مناسبات بین المللی را برای خود ایفا نمایند. کشور عزیز ما دارای استعدادهای بسیار ارزشمندی در رشته های مختلف ورزشی است که در صورت توجه پایه ای؛ جدی و عادلانه به آنها می‌توان ضمن امید به مدال آوری و قهرمانی ؛ جایگاه مطلوبی نیز در ساختارهای بین المللی و مدیریت فدراسیون‌های جهانی کسب کرد.

سیاست ورزشی و ورزش سیاسی بطور عجیبی با هم آمیخته شده اند و چه بسا بسیاری از تعارضات و تضادهای میان کشورها را نیز می‌توان با پادرمیانی مقوله ورزش حل و فصل نمود. وزارت ورزش و جوانان می‌بایست در راستای مردمی سازی و گسترش ورزش‌های همگانی و ورزش‌هایی که محبوبیت و مطلوبیت بیشتری میتوانند در بین مردم داشته باشند ؛ بحث اجرای عدالت لازم و کافی را در خصوص تنظیم و توزیع بودجه ؛ امکانات ؛ اختیارات و... را میان فدراسیون‌ها بطور دقیق و عمیق عملیاتی و اجرایی نموده و با هدف هم افزایی کلی؛ برای ورزش کشورمان ارزش افزوده ایجاد نمایند تا از این طریق بتوان نقش پر رنگ تری در شکوفایی اقتصادی کشور داشت.

جام جهانی فوتبال یک بار دیگر به ما متذکر شد که بایستی با نگاهی کاملا حرفه ای و تخصصی و دوراندیشانه ورزش را دنبال کرده و ضمن توجه به کشف و شناسایی استعدادها و آموزش و پرورش مناسب آنها ؛ برنامه ریزی عقلایی دقیقی را فارغ از هرگونه نگاه متعصبانه و هیجانی و غیر حرفه ای برای برخورداری از جایگاهی بهتر در جهان ورزش داشته باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ