مدیرعامل اتحادیه چاپخانه‌داران و لیتیوگرافان :

کاغذهای کتب درسی در داخل کشور تامین می شود

اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرعامل اتحادیه چاپخانه‌داران و لیتیوگرافان ایران گفت: امسال بخشی از کاغذ کتب درسی و سال آینده صد درصد نیاز کشور به صورت داخلی در این حوزه تأمین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،غلامرضا شجاع  اظهار کرد: صنعت چاپ، صنعت فوق‌العاده گرانی است که نیاز به سرمایه‌گذاری هنگفت دارد و حداقل منابع مورد نیاز برای راه‌اندازی و توسعه این صنعت تا ۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: واحدهای چاپی در استان‌های مختلف با یک تا ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شدند و در برخی استان‌ها حمایت دولت برای اجرای طرح‌های با قابلیت توجیهی بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

مدیرعامل اتحادیه چاپخانه‌داران و لیتیوگرافان ایران گفت: هم راستا با سیاست دولت، امیدواریم صنعت چاپ نیز به جایگاه واقعی خود برسد و در این حوزه بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

شجاع استان اردبیل را از استان‌های پیشرو در صنعت چاپ کشور عنوان کرد و افزود: با حمایت دولت، وزارت ارشاد و همراهی سرمایه‌گذاران امیدواریم در صنعت چاپ و بسته‌بندی تحول اساسی را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار واحد چاپی در کشور فعالیت می‌کنند که بیشترین این فعالیت‌ها در تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان و خراسان رضوی متمرکز شده و ما امیدواریم با راه‌اندازی شهرک تخصصی چاپ و بسته‌بندی در استان اردبیل، بتوانیم حرکت‌های تحولی را انجام دهیم.

شجاع با بیان اینکه ۹۰ درصد مواد اولیه و ماشین‌آلات صنعت چاپ از خارج تأمین شده و نیاز به تأمین ارز وجود دارد، اضافه کرد: گران شدن ارز حال و روز این صنعت را ناخوش کرده است.

وی بیان کرد: صنعت چاپ در حقیقت رابط بین کالا و مشتری است و بدون فعالیت صنعت چاپ امکان عرضه و ارائه محصول وجود ندارد.

شجاع در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در سایه صنعت چاپ و بسته‌بندی مناسب است که خرید کالا انجام شده و در مراحل بعد کیفیت کالا نیز ملاک قرار می‌گیرد.

وی در مورد تأثیر تحریم‌ها بر توقف صنعت چاپ و احتمال ورود ماشین‌آلات دسته دوم تصریح کرد: ما به خاطر فرسودگی ماشین‌آلات چاپ راضی به واردات ماشین‌آلات دسته دوم نیستیم و باید منطبق بر استانداردهای جهانی ماشین‌آلات تأمین شده تا ما بتوانیم صادرات محصولات را به ویژه در حوزه صنعت چاپ دیجیتال شاهد باشیم.

مدیرعامل اتحادیه چاپخانه‌داران و لیتیوگرافان ایران در مورد چاپ کتاب‌های درسی نیز گفت: هیچ مشکلی در فرآیند چاپ و نشر کتاب درسی برای سال تحصیلی آینده وجود ندارد و تمام تلاش ما بر این است تا در سال آینده صد درصد کاغذ مورد نیاز چاپ کتب درسی به صورت داخلی تأمین شود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ