افزایش سهم سی ان جی از سبد سوخت کشور

اقتصاد ایران: کاظم نژاد گفت: با هدف افزایش سهم سی‌ان‌جی در سبد سوخت کشور، همکاری با شرکت‌های خودروسازی برای تولید خودروهای دوگانه‌سوز و ارتقا کیفیت آنها در انجام است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،رضا کاظم نژاد امروز در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و امضای ۱۶ تفاهم‌نامه و قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان گفت: طرح‌هایی که امروز رونمایی می‌شود همگی با بودجه‌های شرکت‌های دانش بنیان انجام شده است.

وی ادامه داد: یکی از طرح‌هایی که امروز رونمایی می‌شود، شامل طرح گوگرد گیری از وکیوم باتوم است که مقدار گوگرد به یک‌دهم درصد کاهش پیدا می‌کند و هزینه آن ۹ تا ۱۵ دلار تخمین زده می‌شود.

کاظم نژاد اضافه کرد: دستگاه جداسازی روغن از پساب، دستگاه دیگری است که امروز رونمایی می‌شود و مقدار گوگرد موجود در پساب به زیر ۱۰ پی پی ام کاهش پیدا می‌کند، دستگاه بعدی دستگاه انشعاب یاب و نشت‌یاب از خطوط لوله است. یکی از مشکلات فعلی نشتی از خطوط لوله و انشعابات غیرمجاز است که این دستگاه در ۳ نمونه ساخته شده است. همچنین دستگاه پیگ هوشمند خطوط لوله است که یکی از تجهیزات اساسی است و تا پیش از این از پیگ هوشمند شرکت‌های خارجی استفاده می‌کردیم و امیدواریم تا ۲ ماه آینده از آن رونمایی شود.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران عنوان کرد: دستگاه ضد هک و ضد نفوذ دستگاه دیگری است که امروز رونمایی می‌شود و این دستگاه مصرف بالایی در صنایع مختلف دارد.

وی ایران ادامه داد: مخازن نسل ۴ سی‌ان‌جی که مخازن کامپوزیت هستند از فیبر کربن و فیبر شیشه ساخته می‌شوند و با پیگیری ما در حال انجام فرآیند استاندارد است و تا ۲ ماه آینده اولین مخزن از این دست در اتوبوس‌های دوگانه‌سوز استفاده خواهد شد.

کاظم نژاد با اشاره به ساخت خودروی دوگانه‌سوز ساینا توسط شرکت سایپا به میزان ۱۰۰ هزار دستگاه به عنوان طرح دیگر که امروز رونمایی می‌شود، افزود: همکاری در زمینه تبادل اطلاعات فنی و همکاری متقابل جهت ارتقا عملکرد و بهبود راندمان موتور تک سوز و دوگانه‌سوز نیز در حال انجام است تا سهم سی‌ان‌جی در سبد سوخت افزایش پیدا کند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ