معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی:

چرخش رویکرد مناطق آزاد به سمت صادرات گرا شدن

اقتصاد ایران: معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی : با توجه به تغییراتی که در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد صورت گرفته، امیدواریم که در دوره دکتر عبدالملکی ثبات مدیریتی هم در دبیرخانه و هم در سطح مناطق آزاد شکل بگیرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، وحید طالب پور، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی ، با بیان اینکه با سفر دبیر جدید شورای عالی مناطق آزاد به منطقه آزاد انزلی این امیدواری ایجاد شد که شاهد فصل تازه‌ای از یک حکمرانی جدید در سطح مناطق آزاد باشیم، گفت: این حکمرانی با بازگشت به قانون و اجرای درست و صحیح ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور محقق می‌شود.

وحید طالب پور با اشاره به جلسه مشاور رئیس جمهور با فعالان اقتصادی این منطقه گفت: دبیر شورای عالی مناطق آزاد در این جلسه، تاکید ویژه‌ای بر لزوم بازگشت معافیت‌ها و مزیت‌هایی که در قانون چگونگی اداره مناطق آزاد پیش بینی شده بود، داشتند.

وی ادامه داد: دکتر عبدالملکی معافیت‌های درنظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در قانون چگونگی اداره مناطق آزاد را مصداق «حق الناس» دانست و بر پیگیری بازگشت این معافیت‌ها تاکید ویژه‌ای کرد. این اقدام می‌تواند پایانی باشد بر بحران‌هایی که طی سالیان گذشته درخصوص مزیت‌های قانونی مناطق آزاد شاهد بودیم.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی نکته دوم در مورد سفر دبیر شورای عالی مناطق آزاد به این منطقه را بازدید از واحد‌های تولیدی دانست و گفت: پیگیری مسائل، مشکلات و چالش‌های فعالان اقتصادی منطقه توسط ایشان موجب دلگرمی سرمایه گذاران این منطقه بود. دکتر عبدالملکی بی واسطه و بلادرنگ در جلسه‌ای که به همین منظور در منطقه آزاد انزلی تشکیل شده بود، با سه تن از روسای دستگاه‌های اقتصادی کشور برای حل برخی از مسائل، تماس تلفنی برقرار کردند.

طالب پور ادامه داد: با توجه به اینکه دبیر جدید شورای عالی مناطق آزاد از نظریه پردازان و صاحب نظران حوزه اقتصاد کشور است و سابقه اجرایی نیز در دولت دارد می‌تواند از این تجربه به سود فعالان اقتصادی مناطق آزاد به خوبی بهره برد. به طور قطع، برخی از مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی از لابه‌لای تعاملات و پیگیری‌های دکتر عبدالملکی با اعضای کابینه و روسای دستگاه‌های اقتصادی کشور ازجمله سازمان امور مالیاتی، گمرک، سازمان اموال تملیکی، بانک ها، بورس، بیمه و دیگر دستگاه‌هایی که در ارتباط با فعالیت اقتصادی سرمایه گذاران و تجار مناطق آزاد هستند، قابل حل است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی سومین دستاورد سفر دبیر جدید شورای عالی مناطق آزاد را چرخش رویکرد مناطق آزاد به سمت صادرات گرا شدن این مناطق دانست و گفت: ضرورت توسعه صادرات و صادرات گرا شدن مناطق آزاد از طریق جذب سرمایه گذاری خارجی، بازنگری فرصت‌های سرمایه گذاری و تدوین فرصت‌های سرمایه گذاری جدید با هدف جذب سرمایه گذاران خارجی مورد تاکید دکتر عبدالملکی قرار گرفت و این امیدواری وجود دارد که در دوره ایشان بتوان در حوزه صادرات و سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد توفیقات بیشتری به دست آورد.

طالب پور تشکیل کمیته‌های ۵ گانه برای رفع مشکلات سرمایه گذاران در مناطق آزاد را یکی از فرصت‌های به وجودآمده در دوره دبیر جدید شورای عالی مناطق آزاد دانست و گفت: اگر اعضای این کمیته‌ها از افراد موثر، پیگیر و دلسوز مناطق آزاد انتخاب شوند و از سایر دستگاه ها، وزارتخانه ها، مجلس و سایر مراجعی که در حوزه حل مسائل فعالان اقتصادی تاثیرگذارند، دعوت شود که در این کمیته‌ها حضور فعال داشته باشند می‌توان برخی از مسائلی را که طی چند سال گذشته در سطح مناطق آزاد به صورت مسائل لاینحل و پیچیده باقی مانده با پیگیری‌ها و اراده ایشان حل کرد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی موضوع کلیدی در مورد مناطق آزاد را لزوم ثبات مدیریتی دانست و گفت: با توجه به تغییراتی که در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد طی چند سال اخیر صورت گرفته، امیدواریم که در دوره دکتر عبدالملکی ثبات مدیریتی هم در دبیرخانه و هم در سطح مناطق آزاد شکل بگیرد.

طالب پور ادامه داد: به طور قطع این ثبات مدیریتی به پیشبرد اهداف، پیگیری حل مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی، تدوین رویکرد‌ها و برنامه‌های جدید به ویژه در حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی، توسعه صادرات و انتقال فناوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و فناور کمک خواهد کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ