جزئیات خرید واگن داخلی و خارجی :

برنامه تامین لکوموتیو از منابع صندوق توسعه ملّی

اقتصاد ایران: رئیس انجمن صنفی شرکت‌های ریلی مسافری گفت: مجوزهایی برای توسعه بخش ریلی از محل منابع صندوق توسعه ملی صادر شده است که برنامه‌ریزی برای تامین لکوموتیو از این محل انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، ناصر بختیاری امروز در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل در تشریح عملکرد شرکت‌های مسافری ریلی اظهار داشت: در 9 ماه از سال جاری 21 میلیون و 550 هزار مسافر از طریق شرکت‌های ریلی جابه جا شوند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 50 درصدی دارد.

وی ادامه داد: در مدت زمان یاد شده 11 میلیارد و 840 میلیون نفر-کیلومتر جابه جایی مسافر ریلی انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 55 درصد رشد داشته است.

بختیاری اضافه کرد: در 9 ماه از سال جاری 15 میلیون و 890 هزار مسافر بین شهری و 5 میلیون و 660 هزار مسافر از طریق قطارهای حومه‌ای جابه جا شدند، این عدد در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 10 میلیون و 540 هزار نفر و 3 میلیون و 880 هزار نفر بود.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های ریلی مسافری ادامه داد: میانگین تاخیر از مبدا قطارهای مسافری در 9 ماه سال 1400 عدد 26 ثانیه بود که این رقم در 9 ماه از سال جاری به متوسط 22 ثانیه کاهش یافت.

بختیاری اظهار کرد: میانگین تاخیر نهایی قطارها در 9 ماه از سال 1400 عدد 25 دقیقه بود که این رقم امسال به 20 دقیقه کاهش یافت.

 آغاز جلسات هماهنگی سفرهای ریلی نوروزی

وی بیان کرد: جلسات هماهنگی سفرهای ریلی نوروزی از هم اکنون آغاز شده است همچنین جلسات هماهنگی فروش بلیت‌های نوروزی نیز شروع شده است.

بختیاری اظهار داشت: برخی واگن های شرکت ها به بهسازی و بازسازی رفته است تا برای نوروز 1402 آماده شود.

بختیاری بیان کرد: در حال حاضر روزانه 120 لکوموتیو به بخش مسافری ریلی اختصاص می یابد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های ریلی مسافری ادامه داد: 1100 سالن مسافری و 200 دستگاه سالن مسافری خدماتی و مولد برق و بخار سالانه در شبکه ریلی مسافری فعال است.

ضرورت واقعی سازی نرخ بلیت قطار برای جبران عقب ماندگی

وی اظهار کرد: در موضوع نرخ بلیت قطارهای مسافری عقب ماندگی هایی داریم و خواهان جبران عقب ماندگی ها هستیم.

بختیاری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر افزایش سن برخی ناوگان مسافری ریلی به 45 سال گفت: در همه دنیا برای واگن تای مسافری سن مطرح میست و در واقع زنده بودن واگن مطرح است، چون با بهسازی و بارسازی واگن از نظر کیفیت و ظاهر نو می‌شود.

برنامه تامین لکوموتیو از محل منابع صندوق توسعه ملی

وی دو پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر شیوه‌های رفع چالش تامین لکوکوتیو اظهار کرد: به تازگی مجوزهایی صادر شده است که از محل صندوق توسعه ملی بخش ریلی کشور توسعه یابد و این مورد مطمئنا بستری برای برنامه‌ریزی تامین لکوموتیو خواهد بود.

 برنامه‌ریزی برای واردات واگن‌های نو از اروپا و چین

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس درباره تامین واگن‌های نو از سوی شرکت‌های ریلی اظهار کرد: در بخش واگن مسافری تلاش ما واردکردن واگن نو در کنار قراردادهای تولید داخل است.

بختیاری ادامه داد: اگر نیاز داخل نقاضای ما را تامین نکند، از خارج وارد می منیم که پیگیری‌هایی از اروپا و چین داشته‌ایم.

نیازمند 200 دستگاه واگن مسافری هستیم

بختیاری بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی شرکت‌های ریلی و تقاضا حدود 200 دستگاه واگن مسافری نیاز داریم.

وی افزود: در حال حاضر شرکت‌های ریلی از کمبود نقدینگی رنج می‌برند و ضرورت دارد، دولت انقلابی در موضوع ارائه تسهیلات توسعه ناوگان به شرکت های ریلی اهتمام ویژه داشته باشد.

راه‌اندازی و تعمیر قطارهای خودکشش 500 میلیار تومان اعتبار می‌خواهد

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا اظهار داشت: در حال حاضر قطارهای خودکشش نظیر ریل باس و ترانست برای فعال بودن با مشکل تامین مالی مواجه است. برای فعال بودن خودکشش تگهای رجا حداکثر 500 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

قیمت بلیت قطارهای ریل باس غیرواقعی است

بختیاری اظهار کرد: قیمت بلیت قطارهای حومه‌ای رجا غیر واقعی است، مثلا در مسیر قم 7 هزار تومان یا در مسیر گرمسار 4 هزار تومان است که ضرورت دارد اصلاح شود.

وی بیان کرد: ترانست و ریل باس‌های رجا به اندازه هزینه خود درآمد ندارند.

بختیاری بیان کرد: بازسازی واگن‌های حدود 10 میلیارد تومان برای هرواگن هزینه دارد هزینه تامین یک واگن نو مسافری 20 میلیار تومان است.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا اضافه کرد: این شرکت ریلی در حال حاضر 247 دستگاه واگن مسافری فرسوده از رده خارج دارد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ