جریمه شرکت تایوانی بدلیل سرمایه گذاری در شرکت چینی

اقتصاد ایران: فاکسکان بزرگترین پیمانکار تجهیزات الکترونیکی جهان احتمالا به زودی با جریمه ای از سوی دولت تایوان روبرو می شود زیرا به طور غیر مجاز  در یک شرکت تراشه سازی چینی  سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، به نقل از رویترز، به گفته یک منبع آگاه، فاکسکان، بزرگترین پیمانکار تجهیزات الکترونیکی جهان احتمالاً به زودی با جریمه ای از سوی دولت تایوان روبرو می شود زیرا به طور غیر مجاز در یک شرکت تراشه سازی چینی سرمایه گذاری کرده است. این درحالی است که دولت چین، تایوان را بخشی از خاک خود می داند اما تایوان تاکنون نسبت به بلندپروازی های این کشور برای ارتقای صنعت نیمه رسانای خود محتاطانه عمل کرده است. از سوی دیگر تایوان مشغول تصویب قانون سختگیرانه ای برای جلوگیری از سرقت فناوری تراشه اش توسط چین است.

فاکسکان بزرگترین تامین کننده تجهیزات اپل به حساب می آید و در ماه جولای اعلام کرد یکی از سهامداران شرکت تراشه سازی چینی «تسینگهوا یونی گروپ» است. اما این شرکت روز جمعه اعلام کرد سهام خود در شرکت چینی را می فروشد. یک روز بعد دولت تایوان اعلام کرد جریمه ای برای فاکسکان به دلیل سرمایه گذاری در شرکت مذکور در نظر گرفته است.

دولت تایوان باید تمام سرمایه گذاری های خارجی را تایید کند اما اقدام مذکور فاکسکان را تایید نکرده است. همچنین دولت این کشور تمام شرکت ها را از ساخت کارخانه های تراشه های پیشرفته در چین منع کرده تا تضمین شود آنها بهترین فناوری ها را خارج نمی کنند.

یک منبع آگاه فاش کرده بود وزارت اقتصاد تایوان امروز با فاکسکان ارتباط برقرار می کند تا از فروش سهام اطمینان حاصل کند.

به گفته او هرچند بعداً سرمایه فاکسکان از شرکت چینی خارج شد اما این واقعیت نشان می دهد آنها نخست سرمایه گذاری کردند و جریمه خواهند شد.

طبق قانون تایوان، سرمایه گذاری شرکت ها در چین به دلیل حفظ امنیت ملی و توسعه صنعتی ممنوع است. متخلفان تا زمانیکه اصلاحات مورد نظر را انجام دهند، به طور مرتب جریمه خواهند شد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ