طراحی اصولی پارتیشن لابی

اقتصاد ایران: اغلب افراد بر این باور هستند که بیشترین کاربرد پارتیشن، در اداره‌ها است در صورتی که این تصور کاملا غلط بوده و در فضایی مانند لابی نیز کاربرد دارد.

اخبار شرکتها- لابی یک فضای مشترک برای اهالی ساختمان بوده که از قسمت های مختلفی تشکیل می شود. طراحی اصولی پارتیشن لابی با استفاده از استانداردهای چیدمان و المان های تاثیرگذار در آن صورت می‌گیرد. همچنین سلیقه افراد و فرد طراح نیز در انجام این امر نقش بسزایی دارد.

لابی به چه مکانی گفته می شود؟

به طور کلی به قسمت مشترک برخی از مجتمع های تجاری و مسکونی لابی  می گویند. در واقع لابی به عنوان یک سالن انتظار شناخته می شود که بیشتر در هتل ها و ساختمان های تجاری و ساختمان های پزشکی به چشم می خورد. در حال حاضر بسیاری از ساختمان‌های مسکونی نیز به لابی مجهز شده اند. این مکان یک قسمت نسبتاً بزرگ و شبیه به سالن است که در ورودی درب اصلی ساختمان تعبیه می شود.

برای طراحی لابی باید از اصول مربوط به آن پیروی کنید تا بتوانید یک لابی استاندارد و مدرن را داشته باشید. برخی مواقع افرادی که به ساختمان وارد می شوند می بایست به انتظار بنشینند. همین موضوع اهمیت طراحی لابی را افزایش می دهد چرا که اگر لابی به صورت استاندارد و اصولی طراحی شود، باعث به وجود آمدن یک دکوراسیون بی نظیر و چشم نواز در ورودی ساختمان خواهد شد. 

چرا از پارتیشن در لابی استفاده کنیم؟

در محیط هایی که لابی با قسمت های دیگر به واسطه یک دیوار جدا می شود، پارتیشن بندی کمک می کند تا در حین جداسازی این بخش ها از یکدیگر، محیطی زیباتر به وجود بیاید و به دلیل طرح های مختلف و گوناگون پارتیشن لابی، به میزان چشم گیری از سادگی و یکنواختی محیط کم می کند.

نقش پارتیشن در قسمت های مختلف لابی ساختمان

به طور کلی می ‌توان گفت که لابی مجتمع های تجاری و همچنین مسکونی از دو بخش به نام بخش نگهبانی و نشیمن تشکیل می‌شود. این قسمت اکثراً برای ساختمان هایی که تعداد واحد ها و تعداد نفرات زیادی در آن زندگی می ‌کنند، طراحی می شود که با در نظر گرفتن موارد مختلف می توان با کمک پارتیشن قسمت های آن را از یکدیگر جدا کرد. این بخش ها شامل موارد زیر هستند: 

نشیمن لابی

قسمتی به نام نشیمن در لابی وجود دارد که به عنوان یک فضای کاربردی برای انتظار افراد در نظر گرفته می شود. در واقع شخص در این مکان در انتظار فرد دیگر می نشیند. نوع طراحی نشیمن لابی باید به گونه ‌ای باشد که تحرکات بی مورد در آن به چشم نخورد و یک فضای کاملا آرام و به دور از استرس را داشته باشد که بدین منظور می توان از پارتیشن استفاده کرد. در این بخش در اصول طراحی لابی به عناصر زیبایی شناسی مانند گیاهان و استفاده از دکوراسیون های ترکیبی و آینه کاری توجه زیادی می شود. می توان در بخش نشیمن لابی یک آکواریوم برای القای احساس آرامش و یا یک آب‌نمای زیبا استفاده کرد.

نگهبانی لابی 

این بخش که به عنوان بخش حفاظت و حراست از ساختمان شناخته می‌ شود و یکی از بخش ‌های مهم قسمت لابی به شمار می آید که علاوه بر حراست، به عنوان اطلاعات ساختمان نیز محسوب می شود. تجهیزات و امکانات مناسبی باید در بخش نگهبانی لابی طراحی شود که از این تجهیزات می ‌توان به صندلی، پیشخوان، امکانات ارتباطی مناسب با سایر ساکنین ساختمان و تجهیزات امنیتی اشاره کرد. برای تفکیک بخش نگهبانی از قسمت های دیگر می توان از پارتیشن لابی طبق استانداردها استفاده کرد.

استفاده از پارتیشن تک جداره در سبک های مختلف طراحی لابی

 با در نظر گرفتن موقعیت قرارگیری ساختمان و سالن ورودی، سبک‌های مختلفی برای طراحی لابی وجود خواهد داشت. در سبک‌های طراحی لابی از پارتیشن تک جداره به منظور تفکیک قسمت‌های مختلف استفاده می‌شود. به طور کلی می ‌توان بیان کرد که دو سبک مدرن و سبک کلاسیک از سبک های موجود در طراحی لابی هستند.

سبک مدرن

سبک طراحی لابی با در نظر گرفتن معماری به کار رفته در ساختمان انجام می شود. در حقیقت در صورتی که سبک معماری ساختمان مدرن باشد؛ با در نظر گرفتن این مسئله، سبک طراحی مدرن نیز برای لابی ساختمان اجرا می شود. در این سبک از طراحی، ویژگی های خاصی مانند نورپردازی ملایم و استفاده از رنگ های نرم و صیقلی کردن تمامی سطوح در لابی مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی اصولی لابی در سبک مدرن با استفاده از کم ترین رنگ های ممکن انجام خواهد شد.

طراحی کلاسیک

این طراحی در سبک خود توجه زیادی به رنگ و نور پردازی دارد. در طراحی سبک کلاسیک لابی، از مبلمان و دکوراسیون هایی استفاده می شود که سبک کلاسیک داشته باشند. از مهم ترین تجهیزات طراحی کلاسیک، لوسترهای چند شاخه هستند که نمایی قدیمی و کلاسیک را به نمایش می گذارند.

کلام پایانی

لابی به ‌عنوان یکی از قسمت های مهم و حائز اهمیت درب ورودی ساختمان بوده که با توجه به نوع معماری ساختمان سبک های مختلف برای طراحی آن وجود دارد. در لابی های بزرگ جهت تفکیک فضا می توان از پارتیشن کمک گرفت. به طور کلی طراحی اصولی پارتیشن لابی با در نظر گرفتن نوع معماری در ساختمان انجام خواهد شد که بنا به سلیقه افراد و نوع معماری مورد استفاده قرار می‌گیرد. از قسمت های مهم لابی می‌توان به قسمت نگهبانی و قسمت نشیمن لابی اشاره کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ