استاندار گیلان:

دولت در راستای اشتغالزایی عملکرد جهشی داشت

اقتصاد ایران: رشت- استاندار گیلان با انتقاد از عدم نظارت بر واگذاری تسهیلات به افراد گفت: واگذاری تسهیلات اشتغالزایی باید منجر به امنیت شغلی و رونق اقتصادی شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،اسدالله عباسی ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه یک شرکت تعاونی تولیدی و کارآفرینی در حوزه دوخت البسه در توتکابن رودبار، اظهار کرد: دولت سیزدهم در راستای اشتغالزایی و فراهم سازی بسترهای اشتغال عملکرد جهشی داشته است.

وی از ایجاد ۲۵ هزار شغل در گیلان خبر داد و افزود: این تعداد شغل در سامانه بیمه از سوی دستگاه‌ها ثبت شده است که باید راستی آزمایی شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه در سال جاری حتی یک نفر بیکار نشد، گفت: در گذشته ۱۰۰۰ نفر بیکار می‌شدند و ۱۵۰۰ شغل ایجاد می‌شد تعداد بیکار شده‌ها به حساب نمی‌آمد و فقط آمار اشتغال برجسته می‌شد.

عباسی با تاکید بر توجه ویژه حقوق کارگران، تصریح کرد: کارگران قوه محرکه تولید و پویایی صنعت هستند و توجه به امورات کارگری در اولویت مسئولان قرار دارد.

وی ادامه داد: از تعداد ۷۰۰ واحد تولیدی راکد در استان ۱۶۵ واحد احیا شده است و ۴۵ واحد هم به سبد دانش بنیان پیوسته است.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت‌های اشتغال و صنعت شهرستان رودبار، از افتتاح زود هنگام معدن سنگرود خبر داد و اضافه کرد: تعطیلی معدن سنگرود که روزی هزاران نفر در آن مشغول بودند بومیان منطقه را آزار می‌داد که با پیگیری‌های انجام شده روند احیا و شروع به کار مجدد آن در دستور کار قرار گرفته است.

عباسی با تاکید بر اینکه تقویت اشتغال و مسکن روستایی در اولویت کار مسئولان قرار گیرد، گفت: بسترهای اشتغال و اسکان روستاییان در روستاها فراهم شود تا مهاجرت معکوس صورت گیرد.

وی با اشاره به امکان سنجی و ظرفیت شناسی اشتغال روستایی، افزود: دست دولت برای اشتغال آفرینی در روستاها باز است و اعتبارات خوبی هم در این بخش تعریف شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه مهارت اندوزی و آموزش محور رشد و توسعه همه بخش‌ها بویژه تولید است، گفت: اشتغالزایی همراه با آموزش منجر به پایداری، پویایی و تحرک می‌شود و باید این مقوله مورد توجه قرار گیرد.

عباسی از برپایی نمایشگاه‌های دائمی تولیدات در شهرهای گیلان خبر داد و اضافه کرد: با دایر شدن نمایشگاه‌های دائمی عرضه محصولات و تولیدات، ارتباط بی واسطه تولید با مصرف صورت می‌گیرد.

وی با انتقاد از عدم نظارت بر واگذاری تسهیلات به افراد، افزود: واگذاری تسهیلات اشتغالزایی باید منجر به اشتعال پایدار، امنیت شغلی و رونق اقتصادی شود.

استاندار گیلان از شنیده شدن صوت قطار در بندر کاسپین در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: کارهای زیربنایی خوبی در گیلان صورت گرفته است که آینده روشن و همراه با توسعه پایداری را برای این استان به دنبال دارد.

گفتنی است، شرکت تولیدی و کارآفرینی تولید البسه در توتکابن رودبار با تسهیلات ۴ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شخصی با تولید ماهیانه ۴ تا ۵ هزار دست پوشاک و ظرفیت اشتعال ۱۵۰ نفر در شهر توتکابن به بهره برداری رسید.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ