معاون استاندار مازندران:

مسائل زیست محیطی استان مازندران را تهدید می کند

اقتصاد ایران: ساری- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: خانه‌های محیط زیست اهرم مشارکتی برای مردم و سمن‌ها برای حفاظت از محیط زیست هستند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، رضا علیخانی ظهر چهارشنبه در مراسم راه اندازی اولین خانه محیط زیست مازندران در بهشهر و شهرداری بهشهر اظهار کرد: در مازندران که استانی دارای تنوع محیط زیستی است مسائل زیست محیطی داریم که پسماند و آسیب شیرابه‌ها و تهدید شیرابه‌های زیر زمینی و… استان را تهدید می‌کند.

علیخانی گفت: ضرورت حفاظت محیط زیست اجتناب ناپذیر است و هرگونه عملیات برای نگهداری محیط زیست، حفاظت از آن است تا سلامت‌محیط طبیعی حفظ شود.

معاون استاندار مازندران بیان داشت: قوانین، فرهنگ و اخلاق و آموزش زیست محیطی مهم و اثرگذار در تصمیمات محیط زیستی است و باید رعایت شود.

به گفته علیخانی، فلسفه حفاظت از محیط زیست نیازمند نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی است.

وی گفت: حفاظت محیط زیست توسط دولت به عنوان وظیفه لاینفک بوده که باید برای توسعه پایدار تلاش کرده و از تخریب محیط زیست جلوگیری کند و حفاظت توسط سمن‌ها و مردم هم از دیگر موارد برای حفاظت از محیط زیست است.

این مسئول اضافه کرد: بالا بردن سطح آگاهی و درک محیط زیست و توسعه و ارتقای مشارکت مردم برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب محیط زیست و کاهش زباله مساله مهمی است که نباید از نظر دور نگه داشته شود.

علیخانی گفت: نقش مشارکت مردم و سمن‌ها در محیط زیست به عنوان جریان خودجوش نقش مهمی است و باید تلاش کرد تا تعادل و توازن استفاده از طبیعت فراهم شود.

وی یادآور شد: خانه‌های محیط زیست اهرم مشارکتی برای مردم و سمن‌ها برای حفاظت از محیط زیست هستند.

معاون استاندار مازندران افزود: با توجه به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها خانه محیط زیست بهشهر راه اندازی شد و باید در کل استان توسعه یابد تا با استفاده از ظرفیت‌های محلی برای توسعه محیط زیست تلاش کرد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ