وضعیت بحران زده بازار مسکن درسایه گرانی مصالح

اقتصاد ایران: درحال حاضر بسیاری از سازندگان از گرانی مصالح ناراحتی دارند و این موضوع را دلیل رشد قیمت مسکن می دانند در این میان مسئولین براین باورند که به زودی بازار مصالح به قیمت سابق باز می گردد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،اما با گذشت چند روز از این بحث مسؤولین و سازندگان قیمت مصالح باز افزایش پیدا کرد و این نوسانات قیمت به ظاهر قرار نیست توقف داشته باشد. از سوی دیگر دلالان بازار مسکن به دنبال بهانه‌ای برای افزایش قیمت مسکن بوده و این را بهانه‌ای کردند تا قیمت مسکن بار دیگر افزایش پیدا کند.

سازندگان ناراضی از افزایش روزانه و هفتگی مصالح و اینکه بازار مسکن هم تحت تأثیر این بازار قرار خواهد گرفت با توجه به اینکه در طول یک ماه گذشته قیمت سیمان، فولاد و میلگرد چندین برابر شده است و این قیمت تمام شده مسکن را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد و امروزه در قراردادهای پیش فروش این موضوع ذکر می‌شود که سازنده در این بازار پر نوسان ضرر نکند.

نوسانات بازار مسکن را بحران زده کرده است

بازار مسکن به دلیل افزایش قیمت‌های مصالح با نوسان زیادی رو به رو است که مسؤولان وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی باید اقدامی کنند چرا که بازار مسکن این روزها به دلایل اقتصادی با مشکلات زیادی رو به رو شده بود که گرانی مصالح ساختمانی هم به آن اضافه گردید.

وزارت راه و شهرسازی پیش از این به سازندگان وعده‌هایی از قبیل کارت اعتباری خرید مصالح و خرید از کارخانه‌ها داده بود که هیچکدام تا به امروز اجرایی نشده است، درحال حاضر هم مصالح ساختمانی روز به روز با قیمت جدید روبه رو شد.

گرانی مصالح از شایعه تا و اقعیت

در صورتی که رئیس اتحادیه مصالح فروشان اعلام کرده است که قیمت مصالح به ویژه سیمان تغییری نداشته است اما بازار برای سازندگان چیز دیگری را حکایت می‌کند.

براساس این گزارش در این نوسانات قیمتی بازار مصالح ساختمانی تنها مصرف کنندگان هستند که به دلیل رشد قیمت مصالح و قیمت تمام شده ساخت مسکن با مشکل خرید روبرو خواهند شد بنابراین در این شرایط باید دولت با ارائه راهکارهای مناسب بازار مسکن را به سمت ثبات هدایت کند.

گرانی دوباره در بخش مسکن

علی نوذرپور؛ کارشناس بازار مسکن در خصوص تأثیر نوسانات مصالح ساختمانی بر قیمت مسکن گفت: سازندگان نمی‌توانند تولیدی داشته باشند و این باعث گرانی دوباره در بخش بازار مسکن خواهد شد با توجه به اینکه بی ثباتی اقتصادی در کشور دلیل اصلی گرانی‌های ممتد در بخش مصالح شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه معامله در بخش مسکن در این مدت نیست یا اینکه خیلی کم شده است را نمی‌توان به بخش گرانی مصالح نسبت داد.

این کارشناس مسکن راهکار را اینگونه بیان کرد: دولت باید تسهیلاتی برای سازندگان در نظر بگیرد تا بخش خصوصی بتواند جان دوباره در بخش مسکن بگیرد به طور مثال تسهیلاتی که قرار بود به سازندگان داده شود اما داده نشده یا اینکه به بعضی‌ها داده شده باید رسیدگی شود، دیگر اینکه اقتصاد کشور از این حالت تشنج خارج شود تا تولید مسکن از تقاضا پیشی بگیرد بلکه قیمت مسکن به یک ثبات نسبی برسد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ