کمربندی که نارسایی قلبی را رصد می کند

اقتصاد ایران: اگر فردی در معرض نارسایی قلبی باشد، باید علائم حیاتی وی به طور مداوم بررسی شود. در همین راستا یک گجت پوشیدنی جدید به شکل یک کمربند الکترونیکی ابداع شده که دقیقاً همین کار را انجام می دهد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، گروهی از محققان دانشگاه آتلانتیک فلوریدا این دستگاه را ابداع کرده اند که روی کمر بسته می شود و همراه آن الکترودهایی روی سینه و شکم نیز چسبانده می شود.

کمربند مذکور به عنوان یک الکتروکاردیوگرام، رصدکننده ضربان قلب، ردیاب حرکات و حسگر امپدانس قفسه سینه عمل می کند. امپدانس قفسه سینه به ممانعت از جریان الکتریکی اشاره دارد که توسط یون ها در سراسر قفسه سینه منتقل می شود و یک سیگنال زیستی حیاتی برای تشخیص نارسایی قلبی است.

داده هایی که این حسگرها جمع آوری می کنند به طور بی سیم و از طریق بلوتوث به یک موبایل منتقل می شوند و بنابراین می توان آنها را به سرعت به کادر درمان اطلاع رسانی کرد.

دستگاه در تست های آزمایشگاهی در کنار تکنیک های سنتی رصد قلب به کار گرفته و مشخص شد تمام پارامترهای مورد نظر را با دقت اندازه می گیرد. از آن مهم تر، کمربند تاثیر بدی روی حالت بدن یا فعالیت های آن مانند نشستن، ایستادن، دراز کشیدن یا راه رفتن نداشت.

هرچند روش های مختلفی برای رصد بیماران وجود دارد، اما محققان معتقدند گزینه های موجود این تعداد پارامتر را به طور همزمان ردیابی نمی کنند یا مجهز به حسگرهایی هستند که باید با جراحی در بدن فرد نصب شود. نمونه اولیه کمربند اکنون روی طیف وسیعی از داوطلبان آزمایش شده تا الگوریتمی ساخته شود که نارسایی قلب را براساس داده های جمع آوری شده، پیش بینی می کند.

وسیم اصغر استادیار و مولف ارشد پژوهش در این باره می گوید: تمام حسگرهایی که در کمربند یکپارچه شده اند را می توان به راحتی برای مدتی طولانی بدون تاثیر روی فعالیت های روزانه استفاده کرد.

این تحقیق در ژورنال «ساینتیفیک ریپورتز» منتشر شده است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ