پرداخت ۹ میلیارد برای هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری

اقتصاد ایران: همدان_مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از پرداخت ۹ میلیارد برای هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری بیماران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، فریبرز نیاستی با بیان اینکه بیمه سلامت در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خصوص امسال اقدام به افزایش پوشش‌های بیمه‌ای زوجین نابارور کرده است اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر در بخش دولتی ۹۰ درصد از هزینه زوجین نابارور استان توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

وی پرداخت ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیردولتی زوجین نابارور در بخش خصوصی را نیز از سوی بیمه سلامت اتفاق بزرگی دانست و گفت: این خدمت جز خدمات سرپایی است و باید با رقم ۷۰ درصد محاسبه شود اما بر اساس تصمیمات صورت گرفته و به منظور حمایت مالی بیشتر از زوجین نابارور به طور استثنا این خدمت پوشش ۹۰ درصدی دارد که اتفاق بسیار مهمی است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه امسال میزان مراجعات زوجین نابارور برای دریافت خدمات درمانی افزایش یافته به طوری که از ابتدای سالجاری تا پایان آبان ماه سالجاری ۴۱۸ زوج نابارور خدمات درمانی دریافت کردند که رقمی بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان است خاطرنشان کرد: این رقم سال گذشته مبلغی حدود ۳۶ میلیون تومان بود که نشان می‌دهد امسال رشد قابل توجهی در اسناد هزینه و پرداختی زوجین نابارور و افزایش مراجعات داشته‌ایم.

نیاستی اظهار کرد: یکی از تسهیلات و مساعدت‌هایی که برای زوجین نابارور در قانون سال ۱۴۰۱ اتفاق افتاده این است که برخی از سقف‌هایی که در گذشته وجود داشت برداشته شد. در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت سقف سنی حمایت از زوجین برداشته شد به طوری که قبلاً افراد بالای ۴۵ سال نمی‌توانستند از خدمات بهره‌مند شوند اما امروز اگر پزشک تشخیص به درمان دهد تا بالای ۴۹ سال نیز حمایت می‌شوند و می‌توانند از خدمات بیمه‌ای جهت درمان ناباروری و نازایی بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: قبلاً خدمات ناباروری در تعهد سازمان‌های بیمه گر نبود اما در حال حاضر اگر کسی حتی سه بار در طول سال خدمات درمان ناباروری انجام دهد بازهم زیرپوشش بیمه است و هزینه‌های او توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود که این حمایتی کم نظیر است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ