رییس سازمان هواپیمایی کشور عنوان کرد:

توسعه صنعت هوایی ایران با اتکا به توان داخلی

اقتصاد ایران: رییس سازمان هواپیمایی کشور گفت: دولت سیزدهم راهبرد توسعه صنعت هوایی ایران در سه محور ساخت، خرید و تولید را به صورت بلندمدت با اتکا به توان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،کاپیتان محمد محمدی بخش روز سه‌شنبه در آیین گشایش یازدهمین نمایشگاه صنعت هوایی کشور در جزیره کیش اظهار داشت: صنعت هوانوردی کشور بیش از چهار دهه در بخش نظامی و غیرنظامی در تحریم قرار گرفته است، به گونه ای که امکان واردات هرگونه دستور العمل اجرایی، نشریات، کتب و قطعات و در همه حوزه ها از جمله اورژانس وجود ندارد.

وی اضافه کرد: اما به لطف متخصصان داخلی در این مدت صنعت هوایی نه تنها زمین نمانده بلکه بالندگی و پیشرفت های بزرگی داشته که برگزاری همایش ها و نمایش ها با حضور کشورهای مختلف، ارائه بخشی از توان جمهوری اسلامی است.

محمدی بخش یادآور شد: امیدواریم شرکت کنندگان داخلی و خارجی حاضر در نمایشگاه یازدهمین صنعت هوانوردی با به اشتراک گذاشتن دانش به توسعه و صنعت در کشور کمک کنند و در این زمینه امضا و مشارکت های مختلف با کشور فدراسیون روسیه برنامه ریزی شده است.

وی گفت: در راستای توسعه صنعت هوانوردی کشور راهبرد دولت سیزدهم به طور کامل بلندمدت بوده که در محورهای ساخت با تعریف کنسرسیوم های مختلف، خرید هواپیما و قطعات لازم با انعقاد اسناد و نهضت تولید و قطعات در مسیر ارتقای توانمدی ها دنبال می شود.

رییس سازمان هواپیمایی کشور گفت: در این مسیر با استفاده از ظرفیت های داخلی شرکت ها و تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش بنیان و سایر بخش های مختلف دفاعی، امروز افتخار داریم در حوزه هوایی و فضایی بتوانیم گام بلند در خودکفایی و توسعه برداریم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این آیین اظهار داشت: برپایی نمایشگاه هوایی کشور در جزیره از ۲۰ سال قبل تشکیل و تاکنون هر ۲ سال یکبار برپا شده است.

مهدی کشاورز افزود: انتظار می رود در این دوره از نمایشگاه شرکت های دولتی و خصوصی داخلی و خارجی از فرصت های سرمایه گذاری جزیره کیش به فراخور نیاز خودشان در عرصه های دانش بنیان و توسعه ناوگان حمل و نقل و هوایی استفاده کنند.

۹۰ شرکت ایرانی و خارجی با هدف ارایه آخرین دستاوردهای زمینه صنعت هوایی در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران در جزیره کیش حضور دارند.

در این نمایشگاه ۸۰ شرکت داخلی و ۱۰ شرکت خارجی از کشورهای روسیه، چین و اتیوپی آخرین دستاوردهای خود در زمینه صنعت هوایی را از ۲۲ تا ۲۵ آذرماه جاری به نمایش می‌گذارند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ