سخنگوی وزارت خارجه چین:

چین و ایران دوستی دیرینه‌ و شراکت جامع راهبردی‌ دارند

اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت خارجه چین درباره اثر بیانیه مشترک با شورای همکاری خلیج فارس بر روابط تهران - پکن ، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  وانگ ونبین درباره تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌های روابط تهران-پکن در پی بیانیه مشترک جمهوری خلق چین و شورای همکاری خلیج فارس گفت: در نشست چین-شورای همکاری خلیج فارس بیانیه مشترکی از سوی چین و شورای همکاری خلیج فارس صادر شد و برنامه‌ای اجرایی برای سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ در زمینه گفتمان راهبردی میان چین و شورای هکاری خلیج فارس تعیین شد. هدف از توسعه روابط میان چین و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، تعمیق همکاری‌های عمل‌گرایانه دوجانبه در بخش‌های متعدد و بهره‌مندی ملت آنها از مزایا دنبال می‌کند.

وی افزود: چین و ایران دوستی دیرینه‌ای دارند و تصمیم گرفتند شراکت جامع راهبردی‌ را تحکیم کرده و ارتقا دهند. چین آماده افزایش ارتباطات و هماهنگی‌ها با ایران برای ایجاد پیشرفت بیشتر در روابط دوجانبه است. دو طرف برنامه‌ای برای همکاری جامع چین-ایران امضا کردند که اجرای آن ابتدای سال جاری آغاز شد. چین با ایران برای رشد مناسب و پایدار همکاری‌های عمل‌گرایانه تلاش خواهد کرد.

ونبین ادامه داد: نه روابط چین-شورای همکاری خلیج فارس و نه روابط چین-ایران علیه هیچ طرف سومی نیست. چین از بهبود روابط کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با ایران بر اساس اصل همسایگی، برقراری همکاری برد-برد با ایران و پیشبرد توسعه و ثبات در خلیج فارس حمایت می‌کند. چین حاضر است نقشی سازنده در این زمینه ایفا کند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ