وزیر بهداشت تاکید کرد :

توجه به خانواده محوری و جمعیت در برنامه هفتم توسعه

اقتصاد ایران: وزیر بهداشت گفت: مسئله فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت بسیار مهم است و در برنامه هفتم توسعه به خانواده محوری و جمعیت توجه شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، بهرام عین اللهی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۲ آذرماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی نحوه عملکرد دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار داشت: سالخوردگی جمعیت یکی از بحران‌های کشور است و ما در یک دریچه هفت ساله قرار داریم و اگر در این مدت کاری انجام نشود، دچار بحران می‌شویم.

وی بیان کرد: ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصادف با شروع دولت سیزدهم شد. ۷۳ ماده از قانون مذکور، ۴۳ ماده آن در ارتباط با وزارت بهداشت و درمان است و ما برای آنکه بتوانیم این قانون را اجرایی کنیم، قرارگاه جوانی جمعیت را در وزارت بهداشت تشکیل دادیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: تاکنون ۱۵ جلسه در قرارگاه جوانی جمعیت تشکیل دادیم تا قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به سرعت اجرایی شود و هماهنگی‌های لازم برای اجرای این قانون انجام شده است.

عین اللهی افزود: علاوه بر این در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، قرارگاه جوانی جمعیت را با مسئولیت رؤسای دانشگاه‌ها برقرار کردیم و امروز رتبه بندی دانشگاه‌ها براساس میزان اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ارزیابی می‌شود.

وی گفت: همچنین تاکنون ۷ دستورالعمل درباره این قانون به دانشگاه‌ها ارسال کردیم. اداره کل جوانی جمعیت را در وزارت بهداشت برقرار کردیم و اپلیکیشن‌هایی را هم برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ایجاد کردیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مسئله فرهنگ سازی نیز برای جوانی جمعیت بسیار مهم است و قطعاً باعث ازدیاد جمعیت می‌شود. خوشبختانه در تدوین برنامه هفتم توسعه نیز به خانواده محوری و جمعیت توجه شده است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ