پیروزی تویوتاموتورز در رقابت با تسلا و بی وای دی
اقتصاد ایران: دو فرد مطلع اظهار کردند که انتظار میرود شرکت تویوتاموتور اوایل سال آینده تغییراتی را در استراتژی خودروی الکتریکی خود برای تولیدکنندگان کلیدی ارائه کند زیرا در تلاش است تا شکاف قیمت و عملکرد را با رهبران صنعت تسلا و بیوایدی کاهش دهد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، تویوتا به دنبال راههایی برای بهبود رقابت خودروهای برقی است که برای این دهه برنامهریزی شده و از طریق تسریع در پذیرش فناوریهای تقویتکننده عملکرد برای خودروهای برقی است. یکی از افراد گفت، با این حال، تغییرات ممکن است شامل تاخیر در برخی از برنامههای توسعه خودروهای الکتریکی که در ابتدا برای دوره سه ساله برنامهریزی شده بود، باشد. انتظار میرود این خودروساز پیشرو ژاپنی، تغییرات طرح خودروهای الکتریکی را تا اوایل سال 2026 شرح دهد.
به گفته این افراد مطلع، این تغییرات برای دو خودروی برقی تویوتاست که شامل bZ4X (بی زد 4 ایکس) و لکسوس RZ، خواهد بود و قصد دارد شکاف خود را با تسلا در هزینه و عملکرد کاهش دهد.
تویوتا قرار است در ماه فوریه یک گردهمایی بزرگ تامینکنندگان را برگزار کند که اولین کنفرانس جهانی تامینکنندگان از زمان همهگیری است.
تحلیلگران اظهار کردند که تسلای ایلان ماسک میلیاردر در سه ماهه سوم تقریباً هشت برابر تویوتا سود به ازای هر وسیله نقلیه بدست آورده که تا حدی به دلیل توانایی آن در سادهسازی تولید خودروهای الکتریکی و کاهش هزینه است.
رویترز در اکتبر گزارش داد تویوتا در حال بررسی یک طرح سه مرحلهای 30 میلیارد دلاری برای توسعه و عرضه خودروهای برقی است که اواخر سال گذشته اعلام کرد. اکثر خودروسازان بزرگ انتظار دارند تا سال 2030 خودروهای برقی بیشترین فروش خودرو را به خود اختصاص دهند.