وعده مسئولان در پرداخت سود سهام عدالت محقق نشد

اقتصاد ایران: وعده وزیر اقتصاد، مدیران و مسئولان در پرداخت سود ۵۰۰ هزار تومانی سهام عدالت تا پایان آذر محقق نشد و مشروط به توزیع سود ۳۱ شرکت شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، از میان ۳۶ شرکت حاضر در سهام عدالت، تنها پنج شرکت عمدتا کوچک بودند سود را واریز کردند. بنابراین فقط چهار درصد سود وصول شده و با توجه به این موضوع نمی توان زمان دقیقی برای پرداخت سود سهام عدالت متصور شد.

براساس این گزارش، حسین قربانزاده با اشاره به برگزاری مجامع شرکت‌های سهام عدالت، گفت: مجامع شرکت‌ها در زمان‌های مختلف برگزار شد. مجمع برخی شرکت‌ها در خرداد، برخی دیگر در تیر و تعدادی از آن‌ها نیز در شهریور بود. طبق قانون تجارت شرکت‌ها تا ۸ ماه بعد از برگزاری مجمع، برای پرداخت سود فرصت دارند.

وی افزود: بنابراین شرکت‌هایی که مهلت قانونی آن‌ها تمام شده باید عمل و سود را واریز کرده اما برخی شرکت‌ها که طبق قانون مهلت دارند می‌توانند واریز نکنند. به طور کلی برآوردها این بود که از ۶۰ هزار میلیارد تومان سودی که باید از سوی شرکت‌ها پرداخت شود، ۳۰ هزار میلیارد تومان تا پایان پاییز وصول شود اما تاکنون بخشی از آن محقق شد و شرکت سپرده گذاری باید باقی مانده سود را از شرکت‌ها وصول کند.

بر اساس این گزارش، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد ۱۰ آبان‌ اعلام کرده بود طبق مصوبه شورای عالی بورس، واریز بخشی سود سهام عدالت در دو مرحله صورت خواهد گرفت که مرحله نخست با ۵۰۰ هزار تومان تا پایان پاییز واریز خواهد شد. واریز مابقی سود که برای هر نفر متفاوت است نیز تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده انجام خواهد شد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ