هشدار به خریداران؛

گوشی آیفون ۱۴ نخرید رجیستر نمی‌شود

اقتصاد ایران: به گفته‌ی رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران، دولت هنوز قولی برای رجیستر شدن آیفون ۱۴ نداده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،گوشی‌های آیفون ۱۴ حالا بیش از دو ماه می‌گذرد که وارد شده اما همچنان بلاتکلیف‌اند. تازه‌ترین خبری که از رجیستری آن‌ها رسیده هم امیدوارکننده نیست و فقط راه‌حل کوتاه‌مدتی پیش پای گوشی‌هایی که به طریق مسافری وارد شده‌اند گذاشته است. محمدرضا رمضان در گفت‌وگو با تسنیم در این‌باره گفت که حتی سخنگوی وزارت صنعت هم تأکید کرده تصمیمی برای واردات آیفون ۱۴ گرفته نشده و واردات این گوشی به کشور ممنوع است و مسافران فعلاً می‌توانند به مدت محدودی از گوشی‌هایی که دراختیار دارند استفاده کنند.

براساس تصمیمات گرفته شده مسافران می‌توانند به‌صورت یک یا سه‌ماهه از گوشی‌هایی که دراختیار دارند در داخل کشور استفاده کنند.

این اظهارنظر از سوی اتحادیه فروشندگان ماجرای درخواست نمایندگان را برای ممنوعیت واردات گوشی‌های آیفون به خاطر می‌آورد. اردیبهشت امسال بعضی نمایندگان مجلس در کمیسیون اصل ۹۰ خواستار ممنوعیت واردات آیفون به‌عنوان کالایی لوکس شدند. همان زمان این ممنوعیت باعث افزایش قیمت این گوشی‌ها شد. مشکلات پیش آمده برای رجیستری آیفون ۱۴ هم می‌تواند در راستای مخالفت برخی مسئولان با ورود این برند گوشی موبایل در کشور باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران در این گفت‌وگو تأکید کرده که مردم باید مراقب سوءاستفاده گران باشند و به هیچ عنوان اقدام به خرید این کالای قاچاق نکنند: «البته جلساتی برای ریجستری آیفون ۱۴ در حال برگزاری است تا یک راهکار برای رفع مشکلات مردم و مسافران به کار گرفته شود ولی هنوز به نتیجه‌ای دست پیدا نکرده‌ایم. در همین زمینه مردم باید مراقب باشند به هیچ عنوان این گوشی را که ریجستر نمی‌شود خریداری نکنند چراکه در استفاده از آن دچار مشکل خواهند شد.»

با وجودی که گفته می‌شود حدود ۲۵ هزار آیفون ۱۴ در کشور وجود دارد اما فعلاً مشخص نیست چه زمانی تکلیف این گوشی‌ها مشخص می‌شود. پیش از این هم انجمن واردکنندگان موبایل در مورد تبعات مالی خرید و فروش آیفون ۱۴ هشدار داده و توصیه به نخریدن این گوشی‌ها کرده بود. حتی سامانه‌ی همتا تمام گوشی‌های آیفون ۱۴ را قاچاق اعلام کرد که البته گمرک پس از آن اعلام کرد گوشی‌های واردشده ازطریق مسافری قاچاق نیست اما چون امکان پرداخت حقوق و عوارض گمرکی برای مسافر وجود ندارد، امکان فعال‌سازی نیز وجود ندارد.

به گفته‌ی سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل احتمالاً ارزبری زیادی که ممکن است با رجیستر شدن این گوشی‌ها ایجاد شود علت بلاتکلیفی وضعیت آیفون ۱۴ در ایران باشد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ