درخصوص اصلاح بودجه؛

دولت هشدارها و پیشنهادات بورسی را دریافت کرد

اقتصاد ایران: دبیر کل کانون کارگزاران با اشاره به تبعات تامین کسری درآمد دولت بر صنایع بورسی گفت: سازمان بورس پیش از تنظیم و ارسال لایحه بودجه به مجلس، هشدارها و پیشنهادها را به گوش دولت رساند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، محمدرضا دهقانی با بیان اینکه تدوین بودجه سال‌هاست در بازار سرمایه بحث برانگیز بوده و سال گذشته نیز این بحث بسیار داغ شد، گفت: لایحه‌ای که تقدیم مجلس شد، تبعات زیادی را برای بازار سهام در پی داشت و با توجه به واکنش سریع، بازار با ریزش‌های پی در پی مواجه شد.

وی افزود: با مشکلاتی که سال گذشته بوجود آمد، جلسات مشترکی با انجمن پتروشیمی برگزار و در نهایت نامه‌ای با سه امضا تقدیم رییس جمهور شد که به مشکلات صنعت پتروشیمی و دغدغه فعالان بازار اشاره شده بود. در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ نیز، سازمان بورس پیش‌دستی کرد و با تشکیل کارگروهی به بررسی معضلات صنایع مختلف پرداخت و طی نامه‌نگاری‌هایی پیش از اینکه لایحه بودجه تنظیم و به مجلس ارسال بشود، هشدارها و پیشنهادهای لازم را به گوش دولت رساند.

این دبیر کانون ادامه داد: عمده هدف از بودجه‌ریزی‌ها، تامین کسری درآمد دولت است و بطور حتم اگر تنها بر این موضوع تمرکز بشود، تبعات سنگین و جبران ناپذیری شامل حال صنایع بورسی می‌شود. موضوع بودجه همواره بر بازار سرمایه اثر منفی داشته و خنثی شدن تهدیدات آن تا چندین ماه به طول می‌کشد. این موضوع تبدیل به ریسک شده که دولت باید نگاه بلندمدتی را اتخاذ و ساز و کار منطقی در احکام دائمی لحاظ کند تا به این واسطه هرساله با اما و اگرهای متغیرهای اثرگذار مواجه نشد.

دهقانی تصریح کرد: دولت با هدف تامین مخارج کوتاه‌مدت تغییراتی را در متغیرهای اثرگذار در صنایع بورسی بوجود می‌آورد که این اقدام بسیار آسیب‌زا است و به همین منظور جلسات تخصصی توسط خبرگان هر حوزه برای بررسی دقیق صورت‌های مالی و یافتن نقطه سر به سر برگزار شد و از دولت انتظار می‌رود که

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ