سایپا مجوز واردات ۳۶ هزار تایی را گرفت

اقتصاد ایران: مدیرعامل سایپا با اشاره به حضور سه زیرمجموعه برای واردات گفت: ۳۶ هزار مجوز دریافت و مراحل واردات پنج محصول کمتر از ۱۰ تا ۲۰ هزار دلاری برای عرضه به بورس کالا در جریان است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  محمدعلی تیموری در جریان بازدید مدیرعامل بانک صنعت و معدن از سایپا ضمن تاکید بر بهبود و روند رو به‌ رشد شرایط تولید و فروش به نسبت گذشته، گفت: به رغم حذف سه خودرو پرتیراژ در سال جاری تاکنون ۳۶۰ هزار خودرو تحویل مشتریان شده و ۴۰ هزار خودرو در فرآیند تحویل است.

وی افزود: سال گذشته ۳۹۲ هزار خودرو در سایپا تولید شد. سال جاری با برنامه‌ریزی‌ها تا ۱۶ آذر ماه تمام تولید سال گذشته محقق شد. امید است در زمان باقیمانده تا پایان سال، ۱۲۰ هزار خودرو دیگر تولید و تحویل مشتری شود. از ۶ شرکت انتخاب شده برای واردات از سوی وزارت صنعت، سه شرکت متعلق به سایپا است که با سیاست‌گذاری‌ها انتخاب سه خودرو به‌روز و مدرن با قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار در دستور کار قرار دارد. دو خودرو کمتر از ۲۰ هزار دلار هم جهت واردات در نظر گرفته شد. مراحل واردات این پنج خودرو جهت عرضه به بورس کالا در جریان است.

این مقام مسئول ادامه داد: سایپا مجوز ۳۶ هزار خودرو وارداتی را در سال جاری دریافت کرده که با توجه به عدم قیمت‌گذاری دستوری و عرضه محصول در بورس کالا، روند سودسازی بهبود خواهد یافت. اقدامات مناسبی در حوزه صادرات صورت گرفت. به نحوی که در سال جاری صادرات ۱۱ هزار دستگاه کوییک به ونزوئلا نهایی شده و علی رغم توقف تولید پراید، ۵۰۰۰ خودرو پراید به سفارش عراق در حال تولید است که باید در مدت چند ماه آینده تحویل شود.

تیموری گفت: خوشبختانه شرکت‌های قطعه‌ساز سایپا شرایط مناسبی به لحاظ تولید دارند و تعداد زیادی رکورد تولید پنج سال گذشته را شکستند که با سرمایه‌گذاری، بازسازی و توسعه ماشین‌آلات و تجهیزات، روند روبه رشد تولید در این شرکت‌های را می توان انتظار داشت. طی چند سال اخیر در سایپا بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات صورت نگرفته است. لذا در این راستا با حمایت‌های مالی بانک صنعت و معدن، بازسازی و نوسازی خطوط تولید در جریان است. با سرمایه‌گذاری مناسب در بخش تولید می‌توان شاهد بهبود روند کیفیت محصولات بود.

وی از دریافت مجوزها از وزارت صنعت جهت سرمایه‌گذاری و نوسازی در شرکت مگاموتور خبر داد و گفت : قوای محرکه قلب تپنده خودرو است و با نوسازی این بخش به زودی شاهد تحول و تولید قوای محرکه در سایپا خواهیم بود.

علی خورسندیان مدیرعامل بانک صنعت و معدن نیز ضمن اشاره به تعاملات با سایپا طی سال‌های گذشته گفت: سایپا یکی از بهترین مشتریان بانک صنعت و معدن است. بر این اساس تفاهم‌نامه‌ای که با سایپا امضاء شد، بخشی از تفاهم‌نامه عملیاتی شده و در قالب تسهیلات به سایپا و زیر مجموعه ها در جریان است. بخشی از این تسهیلات شامل اوراق گام است که به زودی انجام خواهد شد. امید است به دنبال بررسی مسائل این تفاهم‌نامه، همکاری روزافزون کماکان با سایپا ادامه داشته باشد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ