ترجمه «اسرارالصلاة» شهید ثانی به چاپ دوم رسید

اقتصاد ایران: چاپ دوم کتاب «اسرار و رموز قلبی نماز (ترجمه اسرارالصلاة شهید ثانی)» به همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،چاپ دوم کتاب «اسرار و رموز قلبی نماز (ترجمه اسرارالصلاة شهید ثانی)» با ترجمه محمدحسین بختیاری کوه سرخی و به کوشش علی اکبر زمانی نژاد به همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ۲۲۳ صفحه منتشر شد.  

این ترجمه اسرارالصلاة در پنج شماره مجله نامه آستان قدس بین سال‌های ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۵ به چاپ رسید. با توجه به این که نسخه خطی از این ترجمه در دست نبود، لذا تصحیح کتاب بر اساس متن چاپ شده در مجله مذکور است. 

در مقدمه این کتاب ۳۰ عنوان از کتاب‌هایی که در موضوع اسرارالصلاة است، به عنوان کتابنامه اسرار نماز معرفی شده است.  

ساختار اثر 

در این اثر سه فصل تألیف شده است؛ در ابتدای این اثر، پس از کتاب‌شناسی و نسخه شناسی اسرارالصلاة و مقدمه‌های امام خمینی(ره) بر کتاب آداب الصلاة، به نسخه‌های خطی اسرارالصلاة و کتاب‌های چاپی اسرار نماز اشاره و ترجمه‌های کتاب اسرارالصلاة و ویژگی‌های اسرارالصلاة بررسی شده است.  

در فصل اول که با عنوان «در مقدمات نماز» نگارش یافته، به مباحث طهارت، ستر عورت، مکان نمازگزار و استقبال قبله پرداخته شده است.  

دومین فصل از کتاب حاضر به «مقارنات نماز» می‌پردازد و در این راستا به قیام، نیت نماز، تکبیرة الاحرام، دعای توجه، قرائت، ترجمه سوره حمد، فصل قرائت قرآن، رکوع، سجود، تشهد، تسلیم، تعقیبات نماز، آداب قرائت نماز و سجده شکر پرداخته شده است.  

در سومین و آخرین فصل از کتاب حاضر که به «منافیات نماز» اختصاص یافته، مباحث ریا، عُجب و وجوه ریاء مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و در قسمت خاتمه این اثر، به باقی نمازها (نماز جمعه، نماز عید، نماز ایات، نماز طواف، نماز میت و جنازه، نماز نذر و عهد) اشاره شده است.  

علاقه‌مندان برای خرید اینترنتی این کتاب می‌توانند به اینجا مراجعه کنند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ