معاون پژوهشی دانشگاه تهران مطرح کرد؛

اقدامات دانشگاه تهران برای نگهداشت نخبگان

اقتصاد ایران: معاون پژوهشی دانشگاه تهران اقدامات این دانشگاه را برای نگهداشت نخبگان را تشریح کرد.‌

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مهدی فکور  در باره اقدامات این دانشگاه برای نگهداشت نخبگان گفت: اصلی ترین موضوعی که ما در راستای نگهداشت نخبگانمان داریم این است که خودمان بتوانیم فاصله بین پژوهش و فناوری را در کشور پر کنیم.

فکور با بیان اینکه نخبگان هم اساتید و هم دانشجویان ما را شامل می شوند افزود: وقتی یک دانشجو در لبه علم یک تحقیقی را انجام می دهد و می بیند که نمی تواند آن را وارد حوزه فناوری، کارآفرینی و سرمایه گذاری کند، شاید به فکر مهاجرت بیفتد و با خودش بگوید بروم به جایی که بتوانم از این علمی که بدست آورده ام، استفاده بهینه کنم. لذا یک گپی ایجاد شده است بین پژوهش و موضوعات فناوری و ما به منظور پر کردن این گپ یک سری آیتم های حمایتی را در نظر گرفته ایم.

وی ادامه داد: یکی از این ایتم ها حمایت پژوهشی است که اگر قبلا یک مبلغی مثلا K تومان بوده، الان ۱۰ برابر شده است. همچنین برای حمایت از موضوعات فناوری نیز علاوه در اختیار گذاشتن امکانات موجود در پارک های علم و فناوری، حدود ۱۵ میلیون تومان به هر دانشجو پرداخت خواهد شد تا او بتواند ایده ای را که دارد، ثبت اختراع و یک کسب و کار کند.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران افزود: وقتی دانشجو می بیند که مورد توجه قرار گرفته و رساله و پایان نامه اش دیده می شود و حتی چند نفر از صنعت در جلسه دفاعیه اش نشسته اند و می گویند کاری که او انجام داده منجر به یک کسب و کار می شود، قطعا دانشجو هم به جای اینکه به فکر مهاجرت بیفتد، می تواند از همین جا کارش را آغاز کند.

وی افزود: موضوع دوم؛ تسهیل ادامه تحصیل این عزیزان است که هم جنبه فناوری و هم جنبه آموزشی دارد. مثلا ما باشگاه طلایه داران علم را که راه اندازی کردیم و گفتیم که ۱۰۰ استاد دانشگاه می توانند خودشان دانشجویان پسادکترا و کارشناسی ارشدشان بگیرند.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران اظهار داشت: موضوع اخر هم سرمایه گذاری است که ما در دوره پست داک انجام می دهیم. طبیعتا دانشجوی دکترایی که فارغ التحصیل شده و مدرکش را اخذ کرده یکی از راه های نگهداشتش این است که ما بتوانیم از پتانسیل و ظرفیت های او در دوره پسادکترا استفاده کنیم.

وی ادامه داد: دانشجو در دوره پسادکترا عملا دیگر نه درسی دارد و نه مشغولیتی در موضوعات آموزشی، لذا می آید کنار استاد و صرفا کارهای تحقیقاتی اش را انجام می دهد. در ضمن برای اساتید هم گرندهای ویژه ای در نظر گرفته ایم و بصورت جدی برای رفع برخی کمبودها از جمله تجهیزات آزمایشگاه در تلاش هستیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ